Scandal după aflarea rezultatelor la "Evaluarea Naţională"! Părinţii sunt revoltaţi, cer demisia!
Publicat pe 28.06.2014 la 13:56 Actualizat pe 28.06.2014 la 14:26
Rezultatele slabe din acest an de la "Evaluarea Naţională" i-au făcut pe părinţii absolvenţilor de clasa a VIII-a să-i dea în judecată pe cei care au făcut subiectele, susţinând că au fost foarte grele pentru nivelul elevilor.
Rezultatele slabe din acest an de la "Evaluarea Naţională" i-au făcut pe părinţii absolvenţilor de clasa a VIII-a să-i dea în judecată pe cei care au făcut subiectele, susţinând că au fost foarte grele pentru nivelul elevilor.
Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din învățământul preuniversitar a luat şi primele măsuri împotriva celor care au făcut subiectele de anul acesta, părinţii au trimis o scrisoare deschisă către ministrului Educaţiei prin care contestă subiectele de la limba romană.
"Vă adresăm prezenta Scrisoare Deschisă în contextul afişării astăzi (ieri, n.red.), 27 iunie 2014, rezultatelor la examenele de Evaluare Națională 2014. Față de perioada anilor de tristă amintire, atunci când noi, părinţii, făceam coadă la magazinele alimentare ca să reuşim să procurăm mâncare pentru copiii noştri, am ajuns astăzi să facem coadă la şcolile din România pentru a depune contestaţiile pentru notele de la proba de Limba şi Literatura Română din cadrul examenului mai sus-menționat.
Considerăm că Centrul Național de Evaluare din subordinea dumneavoastră a elaborat subiectele la această probă fără să țină cont de programa elevilor şi fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România. De aceea le reamintim noi: - în clasa a VIII-a se studiază genul liric, dar numai specia pastel.
Poezia filozofică, de genul „Gânduri pentru Anul Nou" (I. Minulescu), care tratează teme existenţiale (moartea şi viaţa, trecerea timpului, iubirea) se studiază la liceu. Oare s-a încurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau întâi evaluăm şi apoi predăm? - cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înţeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită; - în cazul sinonimelor, baremul a fost prost gândit şi nu a lăsat libertate profesorilor evaluatori să ia in considerare toate variantele de răspuns corecte; - controversat este şi subiectul de gramatică, cu o frază interpretabilă.
În timpul corectării, în unele judeţe s-a retras baremul şi, după un timp, s-a readus baremul cu modificări. Şi nu în ultimul rând, apreciem că subiectul întâlnirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de şanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban. Această întrecere a profesorilor propunători de subiecte din Centrul Naţional de Evaluare a reuşit să-i facă pe copiii noştri să înțeleagă că toată munca lor a fost desconsiderată.
Criteriile de evaluare pe post ale experţilor din instituţia respectivă au în vedere numai acest lucru? Pentru că altfel, nu vedem de ce ar rămâne în funcţii după asemenea bătaie de joc la adresa copiilor şi a dascălilor lor. În speranța că veți trata cu atenţie problemele semnalate de noi, aşa cum de altfel aţi procedat în relaţia partenerială pe care o avem, vă asigurăm de toată consideraţia noastră", se arată în plângere, conform Romaniatv.
A.C.