5 METODE prin care managerii pot creste productivitatea angajatilor!
Publicat pe 26.01.2017 la 12:29 Actualizat pe 26.01.2017 la 12:37
Potrivit unor studii recente, aproximativ 80% dintre romani au recunoscut ca job-ul nu le aduce satisfactii in plan financiar si profesional. Nemultumirile acumulate de angajati de-a lungul timpului se rasfrang asupra productivitatii muncii si implicit, asupra angajatorilor, care se confrunta astfel cu pierderi financiare considerabile. Prin urmare, este timpul ca managerii sa contribuie la cresterea productivitatii angajatilor, dar si a profitului.
Potrivit unor studii recente, aproximativ 80% dintre romani au recunoscut ca job-ul nu le aduce satisfactii in plan financiar si profesional.
Nemultumirile acumulate de angajati de-a lungul timpului se rasfrang asupra productivitatii muncii si implicit, asupra angajatorilor, care se confrunta astfel cu pierderi financiare considerabile. Prin urmare, este timpul ca managerii sa contribuie la cresterea productivitatii angajatilor, dar si a profitului.
Iata care sunt solutiile:
1. Asigurarea unor conditii optime de munca. Desi in general, acest subiect nu primeste atentia cuvenita, este de preferat ca managerii sa asigure angajatilor un mediu de lucru curat si luminat, care sa aiba in permanenta o temperatua optima, sa fie dotat cu echipamente tehnologice moderne si nu in ultimul rand, securizat. Pentru a oferi protectie si siguranta angajatilor, ideal ar fi ca atat interiorul, cat si exteriorul firmelor sa dispuna de sisteme de supraveghere video, dar si de alarme antiefractie. In sens contrar, managerii vor supune angajatii la riscuri enorme. Un mediu securizat, cald si luminat este un mediu confortabil pentru angajati, care isi vor putea desfasura munca in parametri de calitate optimi.
2. Automatizarea proceselor de business prin implementarea unui soft ERP.
Aplicatia centralizeaza datele care provin din toate departamentele firmei, iar angajatii au posibilitatea de a urmari in timp real statusul afacerii. Va recomandam sa apelati la companii dezvoltatoare care sa ofere si module integrate de HR, contabilitate sau Business Intelligence, cum ar fi BSG. Prin implementarea unei aplicatii ERP, veti putea reduce costurile de operare, simplificand activitatea angajatilor, care isi vor putea optimiza timpul de lucru, devenind mai eficienti. Mai mult decat atat, aplicatia aduce beneficii si pentru manageri, care vor putea lua decizii de business corecte si relevante, in baza rapoartelor specifice si complexe generate cu ajutorul modulului de BI.
3. Training-uri si cursuri de formare profesionala.
Cea mai importanta resursa a unei companii sunt oamenii. Pentru ca angajatii sa fie productivi si eficienti in munca, este necesar ca managerii sa investeasca mai mult in organizarea de training-uri interne.
In efectuarea muncii zilnice, angajatii au nevoie de un set de cunostinte relevante, pe care sa le aplice in mod eficient la locul de munca. Pentru manageri, este mai rentabil sa investeasca in training-uri decat sa sufere pierderi financiare din cauza incompetentei angajatilor, sau pentru ca se vad nevoiti sa schimbe angajatii o data la cateva luni. Este in interesul firmei ca angajatii sa performeze si este in interesul angajatilor ca munca pe care o depun sa fie calitativa si sa aduca beneficii. Daca managementul va investi in oferirea de cursuri si training-uri specializate, dar si de certificari internationale, resursa umana va fi valorificata la maximum prin faptul ca performanta angajatilor va creste, iar compania va avea de castigat din toate punctele de vedere.
4. Organizarea frecventa de teambuilding-uri.
Succesul unei afaceri depinde, in mare parte, de angajati. Dincolo de performanta individuala, la fel de importanta este si performanta colectiva a echipei. Ca sa existe productivitate, trebuie sa existe colaborare. Cu alte cuvinte, o echipa omogena va face o treaba mai buna decat una dezbinata, in cadrul careia este accentuata individualitatea angajatilor.
Managerii pot incuraja interactiunea dintre angajati prin oferirea unui context optim in care acestia sa se poata cunoaste mai bine. Organizarea frecventa de teambuilding-uri este benefica, deoarece activitatile de recreere sunt planificate pe echipe, ceea ce inseamna ca angajatii vor fi pusi in situatia de a colabora si in afara locului de munca. Acest lucru nu face decat sa contribuie la consolidarea relatiei de colegialitate si de ce nu, la formarea unor prietenii stranse. In felul acesta, colaborarea profesionala va fi mult mai naturala, deoarece angajatii vor comunica mai mult intre ei, ducand la un grad ridicat de performanta si eficienta.
5. Stimularea financiara si oportunitatile de promovare.
In mare parte, satisfactia muncii este strans legata de salariu si de conditiile de promovare. Daca un angajat nu este multumit de salariu, motivatia lui va scadea si odata cu ea – performanta. Asa cum am mentionat si la inceputul articolului, un numar covarsitor de romani considera ca depun o munca obositoare, ca stau peste program aproape zilnic, si cu toate acestea nu sunt platiti pe masura eforturilor investite.
Mai mult decat atat, o mare parte dintre ei au vechime in firma, fara a fi promovat in functie. In cele din urma, angajatul nemultumit va demisiona si asa vor face si cei care ii vor lua locul. O fluctuatie mare de personal nu este benefica pentru companie, deoarece un proces continuu de recrutare si selectie necesita investitii financiare substantiale, dar si resurse temporale. Poate ca este timpul ca managerii sa aprecieze angajatii la adevarata lor valoare, iar daca rezultatele acestora aduc beneficii vizibile, sa le ofere recompense adecvate.
Pentru ca un angajat sa fie performant, acesta trebuie sa creasca tot timpul, atat salarial, cat si profesional. Cu alte cuvinte, pentru ca un angajat sa prinda vechime intr-o firma, trebuie sa i se ofere posibilitatea sa treaca prin toate functiile ierarhice.
Ce castiga managerii daca investesc in angajati?
Asa cum spunea o vorba din popor: “Bine faci, bine gasesti!”, managerii care investesc de la bun inceput in valorificarea personalului, vor putea observa rezultate palpabile, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung:
- Angajatii vor fi mai performanti, mai eficienti si mai responsabili, contribuind la cresterea profitabilitatii afacerii;
- Consolidarea relatiei dintre conducere si subalterni duce la o mai buna colaborare profesionala si la cresterea satisfactiei muncii;
- O companie care are angajati competenti si dedicati muncii depuse, este o companie care se poate diferentia de competitori prin calitatea superioara a serviciilor;
- Compania va beneficia de o imagine mai buna in fata consumatorilor, iar sansele de a castiga noi segmente de piata vor creste considerabil.