7 moduri în care mirosul ne afectează creierul. Ce spui de numărul 2?
Publicat pe 27.03.2018 la 15:47 Actualizat pe 27.03.2018 la 15:48
Mirosul este unul dintre simţurile principale ale oamenilor, iar modalitatea în care creierul percepe anumite senzaţii spune o mulţime de lucruri despre felul în care ne trăim viaţa.
Mirosul este unul dintre simţurile principale ale oamenilor, iar modalitatea în care creierul percepe anumite senzaţii spune o mulţime de lucruri despre felul în care ne trăim viaţa.
Sistemul respirator ne poate determina să luăm anumite decizii, deoarece creierul este "principalul vinovat" pentru asumarea diferitelor acţiuni din viaţa de zi cu zi. Iată în ce fel eşti afectat:
1. Mirosul intuieşte gustul. Nasul ştie încă de la început dacă un aliment este gustos sau nu. Mai mult de atât, sistemul respirator ne transmite informaţii legate de conţinutul mâncării.
2. Mirosul atrage. Tindem să cumpărăm parfumuri pentru a atrage la rândul nostru. Dar ceea ce nu ştim este că, de fapt, mirosul nu atrage alţi oameni.
3. Mirosul te poartă pe meleaguri îndepărtate. Mirosul declanşează anumite amintiri şi emoţii. Există chiar și o serie de studii științifice care demonstrează că mirosurile activează amintiri
4. Mirosul îţi afectează starea de spirit. Pe lângă aducerea amintirilor în prezent, mirosul poate declanşa emoţii şi stări de spirit. Se întâmplă la un nivel subconştient al minţii noastre.
5. Mirosul te poate afecta direct. Persoanele care au o capacitate de miros diminuată riscă să fie mai depresivi decât restul lumii. Se întâmplă din cauza legăturii puternice dintre mirosuri şi emoţii.
6. Mirosul te afectează fizic. Putem simţi frica, bucuria, dorinţa şi alte emoţii. Fiecare trăire afectează o anumită parte a creierului nostru.
7. Mirosul te poate face să cumperi mai mult. Cu alte cuvinte, mirosul "ne spală creierul" şi ne face să cumpărăm în permanenţă. Creierul percepe doar ce miros îi atrage mai tare atenţia.
Dacă ți-a plăcut articolul, te așteptăm și pe pagina de Facebook. Avem și Instagram. Ne poți da follow aici.
A.G.