Homepage » Actualitate » Alimentul minune care poate reduce riscul de mortalitate! Consumă-l cât mai des şi nu vei regreta

Alimentul minune care poate reduce riscul de mortalitate! Consumă-l cât mai des şi nu vei regreta

Publicat pe 14.06.2016 la 14:59 Actualizat pe 14.06.2016 la 15:12

Consumul de alimente bogate în cereale integrale contribuie la reducerea riscului de mortalitate legat de bolile cardiovasculare sau de cancer, potrivit unei analize a mai multor studii, publicate luni, scrie Agerpres.

Alimentul minune care poate reduce riscul de mortalitate! Consumă-l cât mai des şi nu vei regreta

Sursa foto: Hepta.ro

Consumul de alimente bogate în cereale integrale contribuie la reducerea riscului de mortalitate legat de bolile cardiovasculare sau de cancer, potrivit unei analize a mai multor studii, publicate luni, scrie Agerpres.

"Aceste rezultate vin să confirme sfaturile nutriționiștilor care recomandă consumul zilnic a cel puțin 48 de grame de astfel de alimente pentru a ameliora sănătatea în mod durabil și a preveni riscul unei mortalități premature", a subliniat Qi Sun, profesor la Harvard și autorul principal al cercetării.

Lucrarea este publicată în ediția on-line a "Circulation", o publicație de specialitate a American Heart Association.

Potrivit acesteia, persoanele care consumă 70 de grame de cereale integrale pe zi au un risc global de mortalitate mai scăzut cu 22% față de cele care nu consumă astfel de alimente. Mai precis, riscul de mortalitate legat de bolile cardiovasculare și de cancer înregistrează o scădere de 23% și, respectiv, 20% în cazul persoanelor care consumă cantitatea amintită de cereale integrale.

Această analiză realizată de cercetători de la universitatea Harvard din Boston a avut în vedere peste 12 studii desfășurate în SUA, Marea Britanie și Scandinavia în perioada 1970 — 2010 pe un număr de 786.000 de participanți. Studiile precedente au demonstrat deja că a consuma cerealele integrale reduce riscul de boli cardiovasculare, diabetul de tip 2 și echilibrează flora intestinală.

Cercetătorii notează că aceste alimente conțin multiple substanțe bioactive care ar putea fi benefice pentru sănătate. Pe de altă parte, aceste alimente sunt bogate în fibre, fapt ce reduce producerea de colesterol.

Potrivit recomandărilor făcute de American Heart Association, cel puțin jumătate din cerealele consumate trebuie să conțină integral secară, grâu, orz sau orez brun.

T.F.S

În articolul
Alimentul minune care poate reduce riscul de mortalitate! Consumă-l cât mai des şi nu vei regreta
:
Google News SpyNews.roPuteți urmări știrile SpyNews.ro și pe Google News
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
Știri
Alexandru Ciucu, cuvinte emoționante pentru părinții săi, la 64 de ani de căsnicie. Imagini rare cu cei care i-au dat viață
Showbiz intern • la 00:12
Alexandru Ciucu, cuvinte emoționante pentru părinții săi, la 64 de ani de căsnicie. Imagini rare cu cei care i-au dat viață
  • Părinții lui Alexandru Ciucu au împlinit 64 de ani de căsnicie
  • Mesajul emoționant al designerului
  • Imagini rare cu cei care i-au dat viață
Cătălin Moroșanu, ultima replică pentru Daniel Ghiță. Pune punct disputei: „Eu mereu am crezut în șansele mele”
Showbiz intern • ieri la 23:48
Cătălin Moroșanu, ultima replică pentru Daniel Ghiță. Pune punct disputei: „Eu mereu am crezut în șansele mele”
  • Cătălin Moroșanu a spus tot ce avea de spus despre Daniel Ghiță
  • Sportivul vrea să pună punct disputei
Andreea BLD a făcut anunțul, după despărțirea de fostul: „Mă mărit”. Cum a reacționat după ultimele lui declarații
Showbiz intern • ieri la 23:19
Andreea BLD a făcut anunțul, după despărțirea de fostul: „Mă mărit”. Cum a reacționat după ultimele lui declarații
  • Andreea BLD a făcut anunțul după despărțirea de fostul
  • Tiktokerița, ironie la adresa lui
Momentul în care mașina lovește pietonii pe trotuar, în Brașov. Imagini șocante
Stiri interne • ieri la 22:49
Momentul în care mașina lovește pietonii pe trotuar, în Brașov. Imagini șocante
  • Secundele de groază din Brașov
  • Momentul în care mașina lovește pietonii pe trotuar
  • Două persoane au murit
VEZI MAI MULT
Recomandări
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
recomandare pe observatornews.ro
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
recomandare pe observatornews.ro
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
recomandare pe observatornews.ro
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
O vedetă uriașă a recreat cel mai cunoscut meme din online! Cum a reacționat iubita?
recomandare pe as.ro
O vedetă uriașă a recreat cel mai cunoscut meme din online! Cum a reacționat iubita?
Apar detalii secrete din trecutul soțului Deei Maxer. Constantin Cataramă a fost preot în județul Buzău, dar a fost caterisit. În prezent, el e agent de vânzări și psihoterapeut / FOTO
Romania TV
Apar detalii secrete din trecutul soțului Deei Maxer. Constantin Cataramă a fost preot în județul Buzău, dar a fost caterisit. În prezent, el e agent de vânzări și psihoterapeut / FOTO
Ea este ANNA, femeia care l-a făcut pe bucureșteanul de 55 de ani, cu soție și copil acasă, să-i scrie numele pe o stâncă. E ucraineancă, instructor de fitness și manichiuristă la un salon
Romania TV
Ea este ANNA, femeia care l-a făcut pe bucureșteanul de 55 de ani, cu soție și copil acasă, să-i scrie numele pe o stâncă. E ucraineancă, instructor de fitness și manichiuristă la un salon
În 2024, Palau a eliminat șobolanii de pe insula Ulong: În doar un an, biomasa peștilor a crescut cu 183%, iar azotul din frunze cu 80%
recomandare pe antena3.ro
În 2024, Palau a eliminat șobolanii de pe insula Ulong: În doar un an, biomasa peștilor a crescut cu 183%, iar azotul din frunze cu 80%
Eclipsa de Soare din 12 august 2026. Harta localităților din România, ora de început, protecție și alte informații despre fenomen
recomandare pe antena3.ro
Eclipsa de Soare din 12 august 2026. Harta localităților din România, ora de început, protecție și alte informații despre fenomen
Pasagerii stau la cozi câte 120 de minute în Frankfurt sau Amsterdam. Timpii de așteptare în aeroporturi s-au dublat din cauza EES
recomandare pe antena3.ro
Pasagerii stau la cozi câte 120 de minute în Frankfurt sau Amsterdam. Timpii de așteptare în aeroporturi s-au dublat din cauza EES
Guvernul demis mai înființează un comitet interministerial. Al șaselea într-un an
recomandare pe Jurnalul.ro
Guvernul demis mai înființează un comitet interministerial. Al șaselea într-un an
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris pe o stâncă din Transfăgărășan. Povestea amorezilor, o adevărată telenovelă
recomandare pe a1.ro
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris pe o stâncă din Transfăgărășan. Povestea amorezilor, o adevărată telenovelă
Close