"BLACK FRIDAY", avantaj sau păcăleală?
Publicat pe 20.11.2014 la 15:56 Actualizat pe 20.11.2014 la 16:00
"BLACK FRIDAY" a luat minţile românilor, însă puţini ştiu că în spatele unei campanii de reduceri se poate acunde o păcăleală de zile mari.
"BLACK FRIDAY" a luat minţile românilor, însă puţini ştiu că în spatele unei campanii de reduceri se poate acunde o păcăleală de zile mari.
Specialitii de la Protecţia Consumatorului au câteva sfaturi pentru cei care au pus bani deoparte pentru a profita de ofertele de "BLACK FRIDAY". "Poți cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate și mai ales trebuie să-ți cunoști drepturile! Examinează cu atenție ofertele comercianților, analizează presupusele chilipiruri oferite pe site-uri în această perioadă. Uneori, site-urile sunt deblocate abia când începe perioada cumpărăturilor de Black Friday, însă produsele sunt disponibile abia în ziua de luni sau uneori chiar în luna decembrie", avertizează autorităţile.
"Ai dreptul să te răzgândești în termen de 14 zile lucrătoare din momentul livrării și să îți primești banii înapoi, fără să explici de ce te-ai răzgândit și fără să fii obligat la penalități. În schimb, trebuie să-ți asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. Fii atent totuși! Aceste drepturi nu se aplică atunci când cumperi următoarele: ziare, înregistrări audio, video sau programe informatice, dacă acestea au fost desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumpărături făcute pe o platformă de licitații online, servicii financiare pentru care se aplică reguli specifice, pariuri și participarea la loterie. Înainte de a cumpăra ceva, comerciantul este obligat să îți dea informații complete despre: compania sa și datele de contact, caracteristicile produsului, preț, inclusiv toate taxele și comisioanele, metode de plată, precum și costurile livrării, dreptul de a denunța unilateral contractul, data aproximativă a livrării. Atunci când cumperi online, perioadă de livrare nu poate fi mai lungă de 30 de zile.
ATENȚIE!
Atunci când cumperi prin internet, ai aceleași drepturi privind garanția, ca și atunci când cumperi dintr-un magazin obișnuit. Poți beneficia de repararea sau înlocuirea produsului, în principiu la alegerea ta, cu excepția cazului în care costurile legate de măsura aleasă sunt mult mai mari decât costurile pentru cealaltă măsură de exemplu, tu alegi înlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decât cele pentru reparație. Toate costurile legate de reparație sau înlocuire sunt suportate de către vânzător.
Important! Asigură-te mereu că etichetele și sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate.
Ai dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului sau poți chiar renunța la produs, în cazul în care:
- Nu beneficiezi de repararea sau înlocuirea lui;
- Vânzătorul nu a reușit să remedieze defectul într-un timp rezonabil;
- Remedierea defectului este în dezavantajul tău.
Citeste si: