Bucureştiul ar putea fi din nou blocat de protestatari
Publicat pe 13.04.2017 la 13:22 Actualizat pe 13.04.2017 la 13:31
Bucureştiul ar putea fi din nou blocat de manifestaţii de amploare. Taximetriştii ameninţă cu proteste după Paşte. Aceştia vor un răspuns cu privire cererea lor: o ordonanță de urgență care să scoată în afara legii aplicația Uber și toate celelalte forme de transport public neautorizat.
Bucureştiul ar putea fi din nou blocat de manifestaţii de amploare. Taximetriştii ameninţă cu proteste după Paşte. Aceştia vor un răspuns cu privire cererea lor: o ordonanță de urgență care să scoată în afara legii aplicația Uber și toate celelalte forme de transport public neautorizat.
Uber a fost interzis în mai multe ţări, iar taximetriştii de la noi cer ca acelaşi lucru să se întâmple şi la noi. La Londra, Paris, Berlin, Roma şi Milano, taxiu-rile au blocat bulevardele, protestând în fața amenințării acestei aplicații care s-a extins în 37 de ţări.
Mașinile Uber nu se autorizează, conform legislației din țările în care activează, și nici nu există garanții pentru cei care sunt la volan. "Cât timp există o legislație națională, nu este posibil ca unii transportatori să se supună legilor și alții să funcționeze sfidând aceeași legislație, fără a fi sancționați. Așteptăm până pe 16 aprilie Ordonanța de Urgență pentru eliminarea pirateriei din transporturile rutiere, iar în cazul în care această ordonanță nu va fi dată de guvern, COTAR va organiza acțiuni de protest. Dacă Primăria Capitalei nu ne va aproba cerera pentru protest, taximetriștii oricum sunt hotărâți să iasă în stradă, chiar și dacă nu vom organiza noi protestele", a spus preşedintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, conform stiripesurse.ro.
În Danemarca Uber a luat decizia de a se retrage, după ce Guvernul a anunţat reglementări ce impuneau licenţierea maşinilor folosite ca taxiul şi instalarea de senzori pentru scaune şi aparate de taxat. La fel s-a întâmplat şi în Ungaria. În Italia, judecătorii au găsit vinovată compania pentru concurenţă neloială. În SUA şi în Australia, autorităţile au stabilit că dacă un pasager plăteşte pentru a fi dus din punctul A în punctul B, UBER este în mod clar un serviciu de taximetrie, deci trebuie să se supună legilor specifice.
"Uber nu este un serviciu de taxi, ci o aplicație de mobil care permite oamenilor să își împartă mașina contra cost, într-un mod transparent, sigur și 100% fiscalizat", spun reprezentanţii Uber.