Ce au găsit autorităţile în ciocolata vândută în România!
Publicat pe 17.03.2015 la 16:38 Actualizat pe 17.03.2015 la 16:42
Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România a ANPCPPS România a InfoCons a realizat un studiu pe produsele tip ciocolată ce se regăsesc pe piața din România.
Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România a ANPCPPS România a InfoCons a realizat un studiu pe produsele tip ciocolată ce se regăsesc pe piața din România.
În cadrul studiului au fost analizate 32 de produse, marcate cu înscrisuri "ciocolata cu lapte” sau "tableta cu lapte”, achiziționate în mod aleatoriu și anonim, se arată într-un comunicat.
Conform Normei cu privire la natura, originea, fabricarea, etichetarea și marcarea unor produse din cacao și ciocolată destinate consumului uman, denumirile sub care se vând produsele "ciocolată", "ciocolată cu lapte" și "ciocolată cuvertură", pot fi completate cu mențiuni sau calificative referitoare la criteriile de calitate care prevăd că produsul conține:
a) în cazul ciocolatei, minimum 43% substanţă uscată totală de cacao, inclusiv minimum 26% unt de cacao;
b) în cazul ciocolatei cu lapte, minimum 30% substanţă uscată totală de cacao și minimum 18% substanţă uscată din lapte obtinuţă prin deshidratarea parţială sau totală a laptelui integral, parțial ori complet degresat, din frişcă sau frişcă parțial ori total deshidratată, unt sau grăsime din lapte, care include minimum 4,5% grăsime din lapte;
c) în cazul "ciocolatei cuvertură", minimum 16% substanţă uscată de cacao degresată.
Ca urmare a realizării acestui studiu, a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 32 de tipuri de produse analizate, acesta variază între 1 și 4:
- 12% din produsele analizate au în conținut 1 E;
- 59 % din produsele analizate au în conținut 2 E-uri;
- 19 % din produsele analizate au în conținut 3 E-uri;
- 9 % din produsele analizate au în conținut 4 E-uri
De asemenea,
- 62% din cele 32 de produse analizate conțin lecitină din soia (E322).
- 62% din cele 32 de produse analizate conțin vanilină.
- 75% dintre produsele analizate au afișat producătorul pe etichetă.
- 25% dintre produsele analizate au afișat distribuitorul/importatorul pe etichetă.
- 9 % din produsele studiate nu au menționat pe etichetă conținutul de cacao.
18 dintre produsele analizate au trecută pe ambalaj sintagmă aciocolata cu lapte”, 5 au trecută atableta cu lapte”, restul având trecute formulări că: ciocolată cu lapte din Alpi, ciocolată cu lapte integral din Alpi, ciocolată cu lapte și bucăți de biscuit, ciocolată fină cu lapte, ciocolată intensă cu lapte, ciocolată organiza cu lapte, conținutul de cacao pentru produsele analizate variind între 8% și 40%.
În ceea ce privește valoarea nutriționala scrisă pe etichetă în limbă română ,
59 % dintre produse au acest înscris pe etichetă
34 % nu acest înscris pe etichetă
pe 6 % dintre produsele analizate, valoarea nutriționala nu este trecută nici pe etichetă în limbă română și nici pe ambalaj
Proteinele variază între 3% și 10%
Glucidele variază între 20% și 62.5%
Zaharurile variază între 41% și 61%
Grăsimile variază între 15% și 40%
Grăsimile saturate variază între 9% și 26%
Fibrele variază între 0.1% și 3.9%
Sodiul variază între 0% și 0.43%
Calciul este 26% menționat pe etichetă unui singur produs de tip ciocolată cu lapte.
Citeste si: