Evaluare Naţională 2016. Modele de SUBIECTE şi BAREME pentru simularea la Limba şi Literatura Română! Ce trebuie să ştie elevii de clasa a VIII-a
Publicat pe 18.02.2016 la 11:00 Actualizat pe 18.02.2016 la 11:23
Elevii de clasa a VIII-vor începe simulările pentru Evaluarea Naţională 2016. Elevii vor da luni examen la limba română, urmând ca marţi să dea examen la matematică, iar miercuri la Limba și Literatura maternă, potrivit RomaniaTV.net.
Elevii de clasa a VIII-vor începe simulările pentru Evaluarea Naţională 2016. Elevii vor da luni examen la limba română, urmând ca marţi să dea examen la matematică, iar miercuri la Limba și Literatura maternă, potrivit RomaniaTV.net.
Elevii de clasa a VIII-a încep, luni, 22 februarie 2016, simulările examenelor din cadrul Evaluării Naţionale. Prima simulare se va da la Limba şi literatura română. Elevii vor fi testaţi, marţi, la Matematică, iar miercuri va fi simularea la Limba şi literatura maternă, pentru elevii care aparţin minoriăţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă. Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu. Timpul de lucru efectiv este de 2 ore. Afișarea rezultatelor la simularea Evaluării Naționale este programată pentru data de 4 martie.
Modele orientative de subiecte
Barem simulare LImba şi Literatura Română
Mai jos aveţi competenţele generale care vizează receptarea şi producerea mesajelor scrise din programa şcolară pentru clasa a VIII-a, detalierile lor în competenţele specifice şi conţinuturile asociate, din programele şcolare pentru clasele a V-a – a VIII-a.
Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse
Competenţe specifice
- dovedirea înțelegerii unui text literar sau nonliterar, pornind de la cerinșe date
- sesizarea corectitudinii şi a valorii expresive a categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogăţire a vocabularului şi a categoriilor semantice studiate, a ortografiei şi punctuaţiei
- identificarea valorilor etice şi culturale într-un text, cu exprimarea impresiilor şi preferinţelor
Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse
Competenţe specifice
- redactarea diverselor texte, cu scopuri şi destinaţii diverse, adaptându-le la situaţia de comunicare concretă
- utilizarea în redactarea unui text propriu a cunoştinţelor de lexic şi de morfosintaxă, folosind adecvat semnele ortografice şi de punctuaţie.
A.B.
Foto: arhiva
Citeşte şi:
Harta cu rezultatele de la Evaluarea Naţională! Tu pe ce loc te clasezi în top?
REZULTATELE la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 pe JUDEŢE! Iată câţi elevi au luat media 10