"Fenomenul Anna" ia amploare! Adolescenta de 14 ani continuă lupta începută împotriva abuzurilor din sistemul educațional românesc
Publicat pe 24.02.2017 la 09:00 Actualizat pe 24.02.2017 la 10:37
Anna Andronache e o elevă de 14 ani din Târgoviște care luptă de doi ani cu abuzurile din sistemul educațional românesc. Ea a atras atenţia tuturor cu postările pe care le face pe o reţea de socializare, unde Anna povestește despre nedreptățile care au loc la școala în care învață. Textele ei sunt apreciate și împărtășite de fiecare dată de mii de persoane. Totodată, părerile ei au strânit reacţii puternice şi printre profesori şi elevi.
Anna Andronache e o elevă de 14 ani din Târgoviște care luptă de doi ani cu abuzurile din sistemul educațional românesc. Ea a atras atenţia tuturor cu postările pe care le face pe o reţea de socializare, unde Anna povestește despre nedreptățile care au loc la școala în care învață. Textele ei sunt apreciate și împărtășite de fiecare dată de mii de persoane. Totodată, părerile ei au strânit reacţii puternice şi printre profesori şi elevi.
"Fenomenul Anna" a început în urmă cu câteva zile, când fadolescenta a povestit nedreptățile care au loc la școala în care învață. Acesta e cel mai recent mesaj făcut public de Anna Andronache.
"Vă scriu dintr-o ceainarie.
M-am întâlnit azi cu nişte foşti colegi dintr-a VII-a A de la Liceul de Arte Bălaşa Doamna. Mi-au povestit că diriginta lor, profesoara de engleză, le-a spus în legatură cu postările mele că «nu este normal ca un elev să scrie despre profesorii lui» şi că «ea nu poate fi de acord cu mine din moment ce e profesor».
Mesajul e clar, nu gândesc bine.", a scris Anna Andronache pe pagina sa de Facebook.
Eleva din Târgovişte a vorbit într-una din cele mai recente texte ale sale despre profesoara de matematică. Ea scria că profesoara „are un comportament dominant şi cât se poate de ipocrit”, potrivit digi24.ro.
Ieri, în cadrul unei întâlniri de la şcoală, tatăl Annei Andronache a trebuit să dea explicaţii în faţa directoarei şcolii şi a consiliului cu privire la situaţia creată.
„(Directoarea) L-a pus pe tata la colt si i-a reprosat situatia in care eu am pus scoala. Mie mi s-a reprosat ca nu gandesc bine si ca postarile mele (nu abuzurile si ilegalitatile din scoala) distrug imaginea scolii la care au contribuit generatii intregi de profesori. Tata a trebuit din nou sa justifice educatia pe care mi-a dat-o.
Una din supararile prezentate era ca se vor bucura scolile rivale de necazul care s-a abatut asupra scolii Coresi din cauza mea.”, a povestit ulterior adolescenta, potrivit aceleiaşi surse citată.
Inspector şcolar: "E lăudabil că avem libertate de exprimare"
Ieri, pe 23 februarie, inspectorul general al ISJ Dâmboviţa, profesorul Sorin Ion, a declarat că instituţia nu are, deocamdată, niciun motiv să intervină în „conflictul dintre generaţii“ de la Şcoala Coresi.
"Nimeni nu deţine adevărul absolut, oricât de revoluţionare ar fi declaraţiile sale. Noi nu negăm şi ar fi greşit din partea noastră să facem asta, că este un conflict între generaţii. Dacă elevei i se pare că doamna de matematică are un comportament dominant şi ipocrit, e dreptul ei. E liberă să spună ce vrea, din punctul meu de vedere. E lăudabil că avem libertate de exprimare. Dacă există o problemă adevărată la Şcoala Coresi stă în sarcina conducerii să o rezolve şi, dacă e cazul, şi în sarcina noastră. Această şcoală este şcoala la care avem cele mai mari probleme cu afluxul elevilor. Ştiţi că în fiecare an, la înscrierea în clasa pregătitoare, avem mari probleme, în sensul că este extrem de căutată. Nici nu mai are loc în propria clădire. E foarte căutată atât de elevi, cât şi de părinţi şi profesori. Nu poate fi chiar aşa tristă", a declarat prof. Sorin Ion, citat de Adevărul.ro.
Într-unul dintre mesajele făcute publice pe Facebook, Anna a promis că va continua să scrie despre nedreptăţile de care se loveşte ca elevă.
"Da, o sa scriu in continuare si asta e doar inceputul.
Ai mei mi-au cerut sa gandesc si sa-mi expun punctul de vedere de mica. M-au tratat ca pe un egal mai mic al lor si au tinut mereu cont de parerea mea. De cand am inceput scoala m-au pus sa aleg intre a fi ca si ceilalti si a lupta cu nedreptatile si abuzurile pe care m-au invatat sa le vad. Mi-au explicat avantajele si dezavantajele ambelor variante si mi-au spus ca ma vor sustine indiferent de alegere. Eu am ales varianta dificila de a nu tolera abuzurile si a nu ma lasa intimidata. Mi-au explicat ce rol are profesorul, mi-au pus in mana Legea Invatamantului sa o citesc, m-au invatat sa recunosc abuzurile si mi-au explicat ce e scoala de fapt. Am scris impreuna cu ei reclamatiile impotriva abuzurilor de care m-am lovit si tot impreuna am citit raspunsurile primite. Astfel mi-am dezvoltat o gandire de adult si m-am maturizat fortata de imprejurari.
Acum ma revolt impotriva unei mentalitati de care ma lovesc.
Am primit incurajari si cuvinte frumoase dar nu pot sa nu observ tristetea de pe chipul tatalui meu cauzata de neputinta de a ma proteja chiar daca a facut tot ce i-a stat in putere. De fiecare data cand ii povesteam ce se intampla la scoala, pe langa analiza amanuntita a faptelor, imi spunea ca nu ar fi trebuit sa trec prin asta. Acum imi spune ca nu ar fi trebuit sa ma lupt eu cu ei. A reusit sa ma faca sa nu cedez si sa nu las intamplarile astea sa ma marcheze. Cand eram mica m-a incurajat o data punandu-ma sa ma uit la "Oblio".
La fel ca si ai mei, eu cred ca vinovati nu sunt profesorii cu comportament abuziv ci multele generatii de parinti care i-au tolerat, incurajat si sustinut.
Intr-a V-a un coleg a fost batut de profesorul de serviciu pentru ca manca pe hol in pauza in loc sa se pregateasca pentru ora urmatoare. El nu a spus acasa dar tata a spus la sedinta. Raspunsul a fost ca "O fi facut el ceva".
La aceeasi sedinta, bunica altui coleg a spus ca "O palma nu strica niciunui elev, il mai trezeste putin, ca si noi am primit si nu ne-a stricat".
Spuneti ca elevii ar trebui sa ia exemplu si sa deschida gura iar parintii sa ia atitudine si sa-i sustina. Majoritatea elevilor nu vad abuzurile ca fiind ceva rau. Poate ati citit raspunsul fetei din Consiliul Elevilor care a scris ca "exista abuzuri in scoala dar abuzurile nu sunt ilegalitati". Asa au fost educati, sunt viitoarea generatie de parinti care vor sustine abuzurile profesorilor si vor abuza si ei de functiile pe care le vor avea ca adulti pentru ca li se induc ideile astea de mici. Si sunt majoritari. Sunt si elevi ca mine dar foarte putini si constienti ca sunt in minoritate totala.
Cat despre parinti, majoritatea il ocolesc pe tata la poarta scolii ca sa nu fie vazuti cu "Andronache care reclama profesorii".
Se spune ca sunt mica dar cu mintea mea de 14 ani va spun cu ca nu se va schimba nimic in viitorul apropiat. Dorinta de schimbare trebuie sa fie un fenomen de amploare, nu o exceptie. Postarile mele i-au facut pe multi sa cada in "idealismul ieftin "al tatei. Cand va veti lovi de abuzuri si veti vedea ca sunteti singuri impotriva tuturor s-ar putea sa alegeti repede calea mai usoara, justificand imediat ca este "pentru binele copilului".
Impotriva elevului care "nu gandeste bine" sunt organizati colegii lui, pentru a da exemplu celorlalti care ar vrea sa faca la fel si pentru a-l reduce la tacere. Elevii sunt invatati sa nu puna niciodata la indoiala cererile si intentiile profesorilor.
Asa cum am promis, o sa mai scriu.", a mărturisit Anna Andronache.
D.D.