I-au luat la puricat! Zeci de profesori, anchetaţi pentru BAC-ul din 2012
Publicat pe 12.08.2013 la 13:55 Actualizat pe 12.08.2013 la 14:11
Procurorii anticorupţie au început urmărirea penală faţă de mai mulţi profesori, absolvenţi de licee şi părinţi ai acestora, în legătură cu fraudarea examenului de bacalaureat în judeţul Ialomiţa, din 2012.
Procurorii anticorupţie au început urmărirea penală faţă de mai mulţi profesori, absolvenţi de licee şi părinţi ai acestora, în legătură cu fraudarea examenului de bacalaureat în judeţul Ialomiţa, din 2012.
Potrivit anchetatorilor, profesorii erau organizaţi ca un adevărat grup infracţional. În fruntea lor se afla chiar Otilia Dumitru, inspector şcolar general în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Ialomiţa, având calitatea de preşedinte al Comisiei judeţene de bacalaureat. Aceasta este acuzată de constituire a unui grup infracţional organizat şi complicitate la infracţiunea de trafic de influenţă în formă continuată,
În aceeași cauză s-a început urmărirea penală și față de câteva zeci de absolvenţi de licee şi părinţi ai acestora, în sarcina cărora s-a reținut infracțiunea de cumpărare de influență.
O sută de euro pentru fiecare probă
Din Rezoluţia de începere a urmăririi penale întocmită de procurori a rezultat că există date că "în schimbul facilitării acordării unor note mai mari sau care să asigure promovarea examenului de bacalaureat, profesorii din grupul infracţional organizat au pretins şi primit de la candidaţi sau de la părinţii acestora sume cuprinse între 100 euro şi 1.300 lei/disciplină de concurs".
Trei metode pentru a frauda BAC-ul
Pentru a se asigura că toţi "plătitorii" treceau BAC-ul, profesorii utilizau trei metode de fraudare:
- acordarea unor note supraevaluate raportat la conţinutul lucrărilor;
- completarea lucrărilor candidaţilor de către profesorii evaluatori cu rezolvarea corectă a subiectelor, integrală sau parţială (în prealabil, profesorii le ceruseră candidaţilor vizaţi ca, în situaţia în care nu cunosc răspunsul în întregime sau în parte al subiectelor, să lase spaţii libere în lucrare, astfel încât să se poată interveni şi completa răspunsul);
- consemnarea unor note vădit mai mari în catalogul electronic şi, implicit, în diplomele de bacalaureat, în raport cu notele acordate pe lucrări.