Îmbracă-te pentru succes: 5 moduri prin care hainele îţi înlesnesc promovarea la job
Publicat pe 23.05.2014 la 14:31 Actualizat pe 23.05.2014 la 14:30
Chiar daca nu exista un cod vestimentar oficial la locul de munca, anumite trucuri te pot ajuta sa-ti impresionezi deopotriva colegii si superiorii, iar pe termen lung sa-ti inlesneasca promovarea.
Chiar daca nu exista un cod vestimentar oficial la locul de munca, anumite trucuri te pot ajuta sa-ti impresionezi deopotriva colegii si superiorii, iar pe termen lung sa-ti inlesneasca promovarea.
Tinutele tale vestimentare pot fi un semn de incredere in sine si de profesionalism sau, dimpotriva, de delasare si lipsa de interes. Pentru a impresiona colectivul, indiferent ca este vorba de un job nou sau nu, trebuie sa mizezi deopotriva pe competenta si pe mesajul pe care-l transmiti prin simpla ta prezenta. In ceea ce priveste ultimul aspect, tinuta face aproape totul.
1. Mizeaza pe clasic
Pentru a-ti crea o imagine pozitiva despre propria persoana, este indicat sa te rezumi la obiectele vestimentare clasice. Femeilor le sunt recomandate rochiile cu croieli simple, chiar si clasica rochie neagra, pe care sa o asorteze cu un blazer dintr-o nuanta nu foarte stridenta, dar mai deschisa. Barbatii ar trebui sa se rezume la costum. Daca mediul profesional nu cere purtarea unui costum cu tot tacamul, pantalonii clasici si o camasa, chiar si o cravata sunt suficiente pentru a se prezenta cu prestanta si profesionalism,
2. Croiala potrivita
Orice obiect vestimentar, indiferent cat de frumos ni se pare, va avea efectul opus sperantelor noastre daca nu “pica bine” pe corp. In cazul barbatilor, ei trebuie sa poarte pantaloni, camasi, sacouri sau costume complete care sa le vina perfect, sa nu ii stranga sau sa nu se ridice pe alocuri din cauza croielii sau a marimii nepotrivite. Mai mult, cateva articole vestimentare cheie, de buna calitate care merg combinate cu alte haine, ar trebui realizate la croitorie, caci doar daca sunt facute special pentru un trup vor “pica” fara cusur.
3. A te imbraca pentru functie
Femeile sunt cele mai criticate cand vine vorba de tinutele vestimentare. Cu atat mai mult cu cat detin o functie superioara sau pur si simplu au cateva persoane “sub” ele, ele vor fi subiect de barfa. O femeie care are o functie de conducere va fi mult mai blamata pentru un stil vestimentar delasator sau provocator decat o femeie care are o functie de executie intr-o companie. Indiferent cat de inspirata este o reprezentanta a sexului frumos in materie de fashion, trebuie sa gaseasca un echilibru intre simtul estetic vestimentar si pozitia pe care o are la locul de munca.
Continuarea pe Lyla.ro
A.C.
Citeşte şi: