Nu poţi vota fără acest document, aşa că trebuie să afli de ce acte ai nevoie ca să îl obţii!
Publicat pe 08.11.2014 la 16:49 Actualizat pe 08.11.2014 la 16:50
Persoanele care vor să voteze, dar nu deţin documente valabile, se pot adresa serviciilor publice comunitare pentru eliberarea în timp util a cărţii de identitate.
Persoanele care vor să voteze, dar nu deţin documente valabile, se pot adresa serviciilor publice comunitare pentru eliberarea în timp util a cărţii de identitate.
Actul de identitate se elibereaza pe baza unei cereri scrise, de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă a persoanei. Conform normelor legale, cererea trebuie să fie insoţită de documentele care fac dovada numelui de familie şi a prenumelui, a datei de naştere, a stării civile, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu şi, după caz, a adresei de reşedinţă, potrivit avocatnet.ro.
Potrivit Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), documentele necesare pentru eliberarea unei cărţi de identitate sunt următoarele:
-cererea pentru eliberarea actului de identitate;
-certificatul de nastere al solicitantului, original si copie;
-documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu*);
-chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate, respectiv 7 lei, aceasta suma fiind actualizata in functie de rata inflatiei, cu avizul Consiliului Concurentei;
-timbru fiscal in valoare de 4 lei sau documentul cu care face dovada achitarii, in conditiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru (valoare ce se poate actualiza prin hotarare de Guvern);
Pe langa actele mentionate mai sus, mai sunt necesare si alte documente, in functie de motivul pentru care se solicita eliberarea cartii de identitate, precum si de starea civila a solicitantului, astfel:
In cazul persoanelor casatorite/divortate/vaduve:
-certificatul de casatorie, in cazul persoanelor casatorite sau al sotului supravietuitor, original si copie;
-hotararea de divort definitiva si irevocabila sau certificatul de divort, dupa caz, original si copie;
-certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
In cazul pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorarii actului de identitate:
-un document oficial cu fotografie de data recenta, pentru certificarea identitatii.
Persoanele care au detinut, anterior, un act de identitate, trebuie sa-l predea lucratorului de evidenta a persoanelor, daca nu a fost pierdut, furat ori distrus. Persoanele care detin carte de alegator sunt obligate sa o predea lucratorului de evidenta a persoanelor, intrucat, odata cu noua carte de identitate, li se va elibera si o alta carte de alegator.
____________
*) Conform reglementarilor legale, dovada adresei de domiciliu sau de resedinta se poate face cu unul din urmatoarele documente:
a) acte incheiate in conditiile de validitate prevazute de legislatia romana in vigoare, privind titlul locativ;
b) declaratia scrisa a gazduitorului, persoana fizica sau juridica, de primire in spatiu;
c) declaratia pe propria raspundere a solicitantului, insotita de nota de verificare a politistului de ordine publica, prin care se certifica existenta unui imobil, faptul ca solicitantul locuieste efectiv la adresa declarata;
d) documentul eliberat de primarii, din care sa rezulte ca solicitantul sau, dupa caz, gazduitorul acestuia figureaza inscris in Registrul agricol.
Citeste si: