Peste 100 de români, blocați la Munchen. Au fost coborâți din avion și lăsați acolo: „Nu era nimeni în aeroport!” / FOTO
Publicat pe 04.12.2023 la 16:31 Actualizat pe 04.12.2023 la 16:31
Peste 100 de români au rămas blocați la Munchen. Au fost coborâți din avion pe aeroportul din Germania și lăsați acolo. Printre persoanele afectate s-au numărat călători care aveau ca destinație Cluj-Napoca, inclusiv primarul Emil Boc. Iată ce s-a întâmplat acolo, de fapt!
- Peste 100 de români, blocați pe aeroportul Munchen din Germania
- Au fost coborâți din avion și lăsați acolo
Un caz neplăcut a avut loc pe aeroportul din Munchen, Germania, acolo unde mai mulți pasageri din România au rămas blocați, după ce au fost coborâți din avion și lăsați să se descurce singuri. De ce li s-a întâmplat asta și cum au ajuns în această situație.
Peste 100 de români, blocați la Munchen
Într-o postare pe care a făcut-o pe pagina de Facebook, Bogdan Maioreanu, unul dintre pasageri, a povestit că, după ce i s-a comunicat că zborul a fost anulat, el și ceilalți pasageri au fost lăsați în aeroportul din Munchen fără informații clare și fără asistență din partea echipajului sau a autorităților aeroportuare.
„Probabil ca ati citit sau vazut deja stirea cu romanii blocati pe aeroportul din Munchen, MUC pe numele lui. Eu am fost unul dintre cei dati jos din avionul de Cluj in noaptea de 30 noiembrie, avion in care se afla si Emil Boc, primarul Clujului. Ce ati vazut la TV nu descrie suficient de bine realitatea“, a transmis bărbatul.
Acesta a mai spus că, după ce au primit notificarea anulării zborului lor printr-o aplicație, echipajul nu l-a informat, astfel că el și restul persoanelor au fost lăsați în ignoranță și au fost nevoiți să se descurce pe cont propriu. Pasagerii au fost lipsiți de orice comunicare oficială, iar în cele din urmă, au fost transferați la terminal cu un autobuz. Cu toate acestea, au constatat că trebuie să aștepte din nou, deoarece nu erau disponibili șoferi.
„Deci, la ora 22.00 am fost imbarcati in cursa operata de Air Dolomiti, o companie din grupul Lufthansa. Eu veneam dupa un zbor lung de la Abu Dhabi, aveam vreo 12 ore de calatorie deja. Pilotul ne-a anuntat ca mai avem de asteptat vreo 80 de minute sa se curete pista. Dupa vreo doua ore de asteptare am vazut in aplicatia Lufthansa ca zborul s-a anulat. Abia cand o doamna din avion i-a spus stewardesei ca aplicatia arata ca nu mai zburam ne-au anuntat ca asa e si ca aeroportul s-a inchis si asteptam autobuzul sa ne duca la terminal. Apoi am aflat ca o sa mai avem de asteptat ca nu au soferi. Dupa inca vreo 20 de minute a aparut si autobuzul condus de un neamt suparat ca trebuie sa faca asta“, a mai adăugat el.
Mai mult decât atât, Bogdan Maioreanu a spus că, întorcându-se în aeroport, nici oficialii Lufthansa, nici alți reprezentanți ai autorităților nu au fost prezenți pentru a oferi îndrumare sau asistență pasagerilor, ceea ce i-a lăsat într-o situație confuză și dezorganizată. În căutarea informațiilor și a ghidării, pasagerii au întâmpinat o absență totală a oficialilor care să-i îndrume.
Bărbatul a menționat că a încercat să contacteze serviciul clienți al Lufthansa, dar a constatat că așteptarea era lungă, iar procesul era unul extrem de dificil. Situația s-a agravat cu lipsa de informații, cozi imense la ghișee și disperarea pasagerilor care încercau să obțină locuri în alte zboruri plecând în acea seară. El a detaliat eforturile sale de a rezolva situația, inclusiv un episod în care, la un ghișeu telefonic Lufthansa, a fost tratat într-un mod cu adevărat neprietenos, fiind sfătuit să contacteze agenția de turism care a emis biletul și, într-un final, închis brusc.
„Am ajuns inapoi in terminal. O mare de oameni pentru ca anulasera toate cursele care trebuiau sa plece, toti in cautarea unui oficial care sa le spuna ce au de facut. In aeroport nu era nimeni de la Lufthansa sau altcineva care sa ajute pasagerii. NIMENI! Am ajuns in zona benzilor de bagaje incercand sa vad unde imi e valiza. In tot acest timp incercam pe aplicatie, in chat, sa contactez serviciul clienti al Lufthansa. Am primit numarul in coada de asteptare 164. Asta se intampla pe 00.40. In jurul orei 2, nu mai retin exact, am reusit sa vorbesc cu cineva pe chat care mi-a mutat zborul in cel de la 11.00. Dar nu putea sa emita biletul pentru ca bagajele erau checked in in zborul anulat si trebuia sa vorbesc la ghiseu. Dar care ghiseu, cu cine, ca nu era nimeni in aeroport? Doar pasageri. Am incercat sa rezolv problema sunand la numarul Lufthansa. Acolo a raspuns in engleza unul cu un cu un accent indian asa de puternic incat nu integeai ce spune. Nu mi-a rezolvat problema. Pe la 3.30 m-am culcat pe niste scaune in zona benzilor de bagaje. In jurul aeroportului nu mai era niciun loc la vreun hotel. Am dormit iepureste vreo ora si jumatate din bucati de 5 si 10 minute.
Pe la 5 am ajuns la ghisee. Cozi imense, pasageri disperati sa prinda un loc in avioanele care plecau in ziua respectiva. Am reusit sa vorbesc la un ghiseu sa-mi faca check out la bagaje, apoi conform discutiei telefonice de noaptea trecuta am sunat la linia de suport Lufthansa sa-mi emita biletul. Acolo altul cu accent indian, mai puternic decat primul, m-a luat la rost ca am intarziat la avion si ca el trebuie sa verifice ca zborul a fost anulat si nu l-am pierdut eu. Apoi mi-a spus ca nu figurez in sistem si sa-mi sun agentia de turism care a emis biletul ca el nu are ce sa faca. Si in momentul ala mi-a sarit tandara si am ridicat tonul somand-ul sa-mi emita biletul. Mi-a inchis telefonul”, a povestit acesta.
Ce au făcut pasagerii într-un final
Într-un final, un angajat Lufthansa s-a apropiat de el și i-a oferit asistență, ajutându-l cu procesul de check-out al bagajelor și emiterea biletului de îmbarcare. Cu toate acestea, în contextul întregului incident neplăcut din aeroport, Bogdan Maioreanu a criticat vehement lipsa de organizare, comunicare și empatia din partea Lufthansa și aeroportului din Munchen, Germania. Pasagerii au reușit să ajungă la destinația lor, dar bagajele nu au fost duse în Cluj-Napoca.
„Auzind discutia a venit la mine un angajat Lufthansa care m-a intrebat in engleza ce s-a intamplat. Mi-a cerut pasaportul si apoi a inceput sa vorbeasca romaneste. M-a condus la acelasi ghiseu unde facusem check-out la bagaje unde o fata tanara si neplictisita, dupa ce a cautat prin mai multe sisteme mi-a gasit rezervarea si mi-a emis boarding pass-ul. Intre timp Lufthansa mi-a sters din aplicatie orice urma a zborurilor anterioare sau existentei biletului meu de avion. Tot ce am scris mai sus a durat mai bine de o ora. La imbarcare sistemul a dat eroare, nu a citit boarding pass-ul si era sa fac infarct. Mi-a deschis poarta angajata de la ghiseu care imi verificase datele inainte.
Eu am fost printre norocosii care au prins loc in avionul de ieri care a plecat cu doua ore intarziere dar a ajuns la Cluj. Altii, care nu au stiut ce sa faca, nu au avut noroc. Iar azi aeroportul din Munchen este inchis din cauza vremii.La Cluj, bagajele noastre, ale tuturor celor care au avut zborul anulat nu au ajuns. In viata mea nu am vazut asa proasta organizare si lipsa de empatie din partea unei companii precum in cazul aeroportului din Munchen si a Lufthansa. Inteleg ca trebuie sa inchizi aeroportul din cauza vremii, dar sa nu ai pe cineva care sa faca anunturi la megafon spunand ce au de facut pasagerii sau sa nu ai niste afise sau anunturi pe tabele electronice care impanzesc aeroportul, in care sa scrie exact ce ai de facut, este peste puterea mea de intelegere. Sau, de ce nu, sa te anunte aplicatia. Angajatii Lufthansa au avut grija insa sa ne anunte din 10 in 10 minute ca ei pleaca acasa la 23.00 chiar daca era o situatie deosebita in aeroport. Per total, experienta a fost oribila de la un cap la altul“, a explicat bărbatul.