RAPORTUL FINAL AL TRAGEDIEI AVIATICE DIN APUSENI! Cine a fost vinovat?
Publicat pe 19.10.2015 la 12:46 Actualizat pe 19.10.2015 la 13:30
S-a decis! Aeronava care s-a prăbuşit acum doi ani în Munţii Apuseni s-a confruntat cu anumite dificultăţi în timpul zborului.
Raportul final al tragediei aviatice din Munţii Apuseni a fost făcut public. Aeronava care s-a prăbuşit acum doi ani în s-a confruntat cu anumite dificultăţi în timpul zborului. Motoarele s-au oprit din cauza givrajului sever.
Potrivit raportului anchetei, tragedia din Apuseni de la începutul anului 2014 s-a produs din cauza îngheţului care a afectat motoarele aeronavei, iar aceasta nu a mai putut să atingă altitudinea minimă pentru ca zborul să se desfăşoare în condiţii de siguranţă. Controlorul i-a cerut pilotului Adrian Iovan să crească altitudinea., iar acesta a comunicat că are probleme de givraj, dar nu a comunicat starea de urgenţă.
Raportul a fost întocmit alături de specialişti din Marea Britanie (statul de fabricaţie a aeronavei) şi din Statele Unite ale Americii (statul în care au fost fabricate motoarele).
Eugen Suciu, membru al comisiei de investigaţie din CIAS, a mărturisit că raportul indică faptul că aeronava zbura la o altitudine periculoasă deasupra Carpaţilor Meridionali, sub altitudinea minimă de siguranţă în zonă.
"Pe parcursul acestui zbor, aeronava s-a confruntat cu un givraj nu la nivelul structurii, ci la nivelul carburatoarelor motoarelor, ceea ce nu a permis aeronavei să atingă altitudinea de 11.000 de picioare. Conform datelor pe care le-am colectat, a reieşit că la momentul traversării Carpaţilor Meridionali aeronava s-a confruntat cu un givraj de nivel medui, astfel încât sistemul de degivrare a putut face faţă cât de cât", a povestit Eugen Suciu.
Membrii comisiei de anchetă au declarat că din cauza givrajului s-a produs blocarea motoarelor deasupra plafonului de nori.
În accidentul aviatic produs pe 20 ianuarie 2014 în Munţii Apuseni au murit pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion. Copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir, Valentin Calu, Cătălin Pivniceru şi Sorin Ianceu au fost răniţi.
Echipa medicală se deplasa de la Bucureşti spre Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un grav accident vascular. Epava avionului şi victimele au fost găsite de trei localnici după căutări ce au durat aproximativ cinci ore.