S-a modificat sau nu baremul?! Ce decizie a luat Ministerul Educaţiei după proba la Matematică de la Evaluarea Naţională
Publicat pe 30.06.2016 la 16:41 Actualizat pe 30.06.2016 la 17:22
Evaluarea Naţională nu a fost lipsită de scandal în acest an, întrucât mai mulţi părinţi şi copii s-au arătat revoltaţi de greşeala de la proba de matematică, însă fără succes, căci Ministerul Educaţiei s-a arătat implacabil. Mai exact, acesta nu a acceptat să modifice baremul.
Evaluarea Naţională nu a fost lipsită de scandal în acest an, întrucât mai mulţi părinţi şi copii s-au arătat revoltaţi de greşeala de la proba de matematică, însă fără succes, căci Ministerul Educaţiei s-a arătat implacabil. Mai exact, acesta nu a acceptat să modifice baremul.
Conform Mediafax, Ministerul Educaţiei nu va schimba baremul de corectare de la proba de Matematică în cazul itemului 6 de la Subiectul I care a fost contestat de mai mulţi părinţi şi elevi: „Obligaţia mea era să-i invit pe părinţii care au venit să protesteze faţă de modalitatea în care a fost formulat punctul 6 de la Subiectul I. Aceştia reclamau nu atât greşeala din baremul de notare, adică nu şi-ar fi dorit neapărat să schimbăm baremul şi să spunem că este corect să luăm în calcul şi o altă variantă de răspuns, ci ar fi dorit să anulăm acest item pentru că au greşit copiii lor, care au dat ca răspuns rezultatul 8 în loc de 3. Specialiştii au discutat cu părinţii, le-au explicat cum se formulează un subiect, le-au explicat modalitatea în care se contruieşte itemul, care este programa pentru examen şi le-au prezentat faptul că modelul pe care CNEEE l-a postat de un an de zile pe edu.ro conţine aceeaşi întrebare, numai că în loc să le ceară numărul de elevi care au obţinut nota nouă, anul acesta la Evaluarea Naţională le-au cerut numărul de elevi care au obţinut nota 5”, a explicat Secretarul de Stat pe învăţământul preuniversitar, Monica Anisie.
La scurt timp după ce proba de matematică din cadrul Evaluării Naţionale s-a încheiat, mai mulţi părinţi şi elevi s-au arătat nemulţumiţi de punctul 6, subiectul I, despre care spun ei că a fost unul neclar şi a încurcat elevii.
T.F.S