Scrisoarea unei fetițe către profesorul ei! Cum și-a umilit elevii la ore
Publicat pe 09.03.2017 la 11:10 Actualizat pe 09.03.2017 la 11:10
Anna Andronache are 14 ani și este elevă în clasa a VII-a la Şcoala Coresi din Târgovişte, una dintre cele mai bunedin judeţ. Și, spre deosebire de majoritatea elevilor, adolescenta are curaj să se ia la trântă cu sistemul şi îşi critică atât cadrele didactice, cât şi colegii de clasă. Face asta pe Facebook, iar postările ei au devenit virale.
Anna Andronache are 14 ani și este elevă în clasa a VII-a la Şcoala Coresi din Târgovişte, una dintre cele mai bunedin judeţ. Și, spre deosebire de majoritatea elevilor, adolescenta are curaj să se ia la trântă cu sistemul şi îşi critică atât cadrele didactice, cât şi colegii de clasă. Face asta pe Facebook, iar postările ei au devenit virale.
Deși are doar 14 ani, Anna pare decisă să nu lase vreo nedreptate să se strecoare în preajma ei. Și, pentru aceasta, face ceea ce, în Româmnia, nu s-a mai făcut. Mai exact, critică, cu o luciditate care îi depășește cu mult vârsta, fiecare ieșiere nejustificată a profesorilor ei. Iar acum i-a venit rândul profesorului de fizică, un cadru didactic pe care l-a caracterizat drept ”imprevizibil”.
”In fiecare miercuri am ora de optional fizica tinuta de alt profesor decat cel de la clasa. Azi am asistat la o criza de personalitate a acestuia care a intrat nervos in clasa cu o intarziere de 5-7 minute. La aprox. un minut dupa, au intrat doi colegi pe care i-a facut "nesimititi", "obraznicaturi" si a spus ca "da cu ei de pamant" pentru ca au intarziat si au vorbit. Dupa ce i-a dat afara, imbrancindu-l pe unul dintre ei, si-a continuat accesul de furie facandu-ne nesimtiti si spunandu-ne ca trebuie sa il respectam pentru ca e profesor. Vazand ca nu se mai opreste, i-am spus ca nu e normal ca un profesor sa vorbeasca asa elevilor lui. Replica mea l-a infuriat atat de rau incat a declansat o cearta care a durat toata ora. Ca si concluzie, pot sa va spun ca am retinut ca nu gandesc bine. Nu pot reproduce o ora intreaga de discutii in contradictoriu dar, domnule profesor, va intreb:
1) De ce v-ati suparati pe mine pentru ca v-am spus ca gresiti? Era normal comportamentul dumneavoastra?
2) De ce v-ati infuriat cand vi l-am dat exemplu pe domnul de biologie? Nu e un model demn de urmat?
3) Pe dumneavoastra nu va trage nimeni la raspundere cand intarziati la ore. Dumneavoastra de ce tratati cu atata rautate elevii care intarzie?
4) Respectul nu trebuie sa fie reciproc?
Ceea ce s-a vazut clar in incercarea dumneavoastra de a ma combate timp de o ora este faptul ca nu suportati elevul care gandeste si spune ce gandeste.
M-ati tot intrebat ce as face in locul dumneavoastra, iar eu v-am spus ca in niciun caz nu as jigni elevii.
As putea sa va citez din Legea Invatamantului si Statutul Elevului in care se spune ca trebuie sa respectati demnitatea si personalitatea elevului cat si dreptul lui la opinie ca beneficiar direct al sistemului de invatamant. Iar legea nu e negociabila. Dar eu n-o sa fac asta, ci o sa va intreb: Daca elevului i se scade nota la purtare pentru abateri disciplinare, dumneavoastra cine va scade nota la purtare?
Ora dumneavoastra a fost a doua astazi, de la 9:00 la 10:00. E ora 21:00 si inca mai am nervi in urma discutiei. De ce eu ca elev trebuie sa trec prin experiente de-astea in scoala? Pentru ca gandesc si am avut curaj sa va spun ca gresiti?
In primul semestru ati aratat clasei ca puteti fi un profesor foarte bun, dar sunteti imprevizibil si un profesor imprevizibil sperie elevii pentru ca nu stiu la ce sa se astepte de la el.
Mi-ati tot cerut azi sa ma pun in locul dumneavoastra. Va cer si eu sa va puneti in locul nostru”, a notat Anna pe contul ei de Facebook.
De altfel, ea nu este la prima tentativă de a le atrage atenția profesorilor că au un comportament, uneori, nepotrivit pentru statutul sau pentru menirea lor. Evident, în ciuda faptului că, până acum, i-au fost chemați părinții la școală și că, subtil, i s-a tot sugerat să renunțe la postările ei, spre cinstea ei, Anna nu a cedat și continuă să semnaleze problemele din sistemul de învățământ.