Scurte interviuri cu reprezentantii service-urilor auto
Publicat pe 22.12.2016 la 15:37 Actualizat pe 14.09.2020 la 16:31
Din cand in cand, a discuta cu reprezentantii service-urilor auto este un lucru foarte productiv si necesar, deoarece astfel sunt aflate situatiile cu care se confrunta acestia si ce pot spune despre piata auto, piata de piese auto, comportamentul conducatorilor auto in trafic si fata de autovehiculele pe care le conduc, precum si alte lucruri care mai de care mai interesante.
Din cand in cand, a discuta cu reprezentantii service-urilor auto este un lucru foarte productiv si necesar, deoarece astfel sunt aflate situatiile cu care se confrunta acestia si ce pot spune despre piata auto, piata de piese auto, comportamentul conducatorilor auto in trafic si fata de autovehiculele pe care le conduc, precum si alte lucruri care mai de care mai interesante.
Pentru a nu se crea animozitati intr-o bransa plina de orgolii si „rafuieli” de business, niciun nume de service auto nu este vehiculat, de asemenea cei intervievati se afla sub protectia anonimatului.
Aceasta se leaga de dorinta posesorilor auto de a face economie cu orice pret. Se renunta usor la calitatea pieselor si a carburantilor sau la o polita de asigurare mai buna in ideea economisirii banilor?
Iata cateva raspunsuri:
„Bineinteles, si asta nu de ieri de azi, ci dintotdeauna! Asa este romanul, gandeste pe termen scurt, judeca in termeni minimali, fac orice numai sa ramana cu banii in buzunar si sa-i dea mai degraba pe alte lucruri!”.
„Da, se renunta! Se alimenteaza cu cel mai ieftin carburant, piese se cumpara si nu prea, si uite cum problemele apar una dupa alta si tot ei se mira de ce au probleme cu masina, si vin aici pur si simplu consternati: cum, dom’ne, ca pana acum nu mi-a facut probleme! Pai, uite, de-aia!”
„Sa fim seriosi! Nu asa fac romanii cu orice? Baga alimente cu E-uri in ei si se mira ca se imbolnavesc. La fel procedeaza si cu masinile lor, isi bat joc de ele si pe urma se intreaba de ce nu merg bine!”
Aceasta s-a referit la relevanta unui versus pus intre piesele auto noi si scumpe, direct de la producator, si piesele auto second hand obtinute din dezmembrari si vandute online. Cateva raspunsuri au fost:
„Intotdeauna, piesele noi si scumpe sunt precum masinile noi si scumpe: bune. Dar piesele second hand obtinute in urma dezmembrarilor auto facute de fiecare om acasa sau de firme care se ocupa cu asta sunt precum masinile second hand: merg si ele, dar nu extraordinar de bine, totusi iti faci treaba cu ele o buna bucata de timp. Trageti dumneavoastra concluzia.”
„Piesele din dezmembrari merg intotdeauna! Apropo de intrebarea de mai devreme – trebuie facuta economie, nu? Decat o piesa auto noua care rezista 5 ani si care costa x sute de lei, mai bine o piesa de pe Dezmembrarimasini.ro care functioneaza doar 2-3 ani dar costa pe sfertul lui x! Daca vanzatorul nu pune la inaintare toate porcariile, atunci n-au de ce sa apara probleme prea curand. Desigur, vizitele la service devin mai dese, insa la ce tarife avem noi...”.
„Acum, stiti dumneavoastra – conteaza si cum se conduce in Romania! Si cum se poarta lumea cu masina. Daca se inlocuiesc piesele cu unele de slaba calitate dar se conduce cu calm si se ingrijeste masina bine, s-ar putea sa existe mai putine probleme decat are un vitezoman si un conducator agresiv care isi neglijeaza masina. Asadar, nu stiu ce raspuns sa dau. Ambele variante.”
De data aceasta, a fost din alta categorie, cea a relatiilor dintre service-urile auto si clienti, precum si de relatiile cu companiile de asigurare. Care este dinamica acestor relatii? Raspunsurile au intarziat initial sa apara, dar dupa ce intrebarea a fost reformulata, sau repetata, reprezentantii intervievati ai service-urilor auto au raspuns:
„Avem si noi nemultumirile noastre... Relatia cu firmele de asigurare este buna, mai putin cu anumite firme care acum nici nu mai exista sau care au avut probleme, dupa cum stiti prea bine. Clientii suparati pe firma de asigurare isi varsa oful pe noi. Noi suntem de vina pentru tot: ba ca dureaza prea mult, ba ca nu putem sa ne ocupam cum trebuie.
Unii colegi de-ai mei de bransa spun ca asa nu se mai poate, dar daca ne facem meseria, ca e bratara de aur, lucrurile merg in continuare! Intotdeauna va fi de lucru la masini, intotdeauna vor fi clienti pentru noi. Nu ar trebui sa ne plangem, ci sa muncim ca sa obtinem un ban cinstit!”.
„Intr-adevar, au existat anumite animozitati, dar munca cu omul nu este usoara, desi noi muncim cu masinile oamenilor, nu direct cu omul. Ne ating si pe noi multe schimbari si viclesuguri, dar noi suntem doctorii de masini, noi le facem bine.”
Concluzii
Din raspunsurile de mai sus se desprind anumite lucruri usor deranjante. De fapt, lucrurile sunt stiute, dar cand sunt formulate din nou devin lucruri care irita. Faptul ca romanii nu obisnuiesc sa investeasca in masina pe termen lung este suparator. Dupa ce ca varsta medie a parcului auto este de peste 10 ani si ca suntem in top din punct de vedere al numarul de decese din accidente auto raportat la numarul de locuitori, tendinta de a trata superficial functionarea optima auto este vizibila.
In al doilea rand, este ingrijorator faptul ca, in paralel cu piata reglementata auto, exista o piata care nu respecta reguli de bun simt si transforma automobilele in adevarate bombe cu ceas, care trec, totusi, de revizie. Piesele auto puse la vanzare in bataie de joc nu sunt recomandate deloc, iar piesele auto recomandate sunt prea scumpe. Calea de mijloc este reprezentata de piesele auto second hand obtinute din dezmembrari dar comercializate pe platforme online autorizate, care se afla in regula din toate punctele de vedere.
Clientii service-urilor auto sunt usor dificili, insa cand este vorba de invoiri inopinate, zile de concediu risipite si cheltuieli din scurt, nimeni nu poate ramane calm si rabdator de parca nimic nu s-ar fi intamplat nimic. Este necesara putin mai multa bunavointa din partea tuturor posesorilor auto si masinile lor vor fi ingrijite mai bine si vor avea nevoie de intretinere mai rar si mai putin urgenta.