ŞOCANT! Doi marinari români au aruncat patru congolezi peste bord
Publicat pe 23.08.2013 la 09:43 Actualizat pe 23.08.2013 la 11:04
Doi marinari români şi alţi cinci filipinezi au fost arestaţi în Argentina după ce au aruncat în Atlantic patru pasageri clandestini.
Doi marinari români şi alţi cinci filipinezi au fost arestaţi în Argentina după ce au aruncat în Atlantic patru pasageri clandestini.
Autorităţile din America de Sud au dispus arestarea preventivă a comandantul Florin Filip, a secundul său, Robert Racoviţă, şi a altor cinci marinari filipinezi. Cei şapte sunt cercetaţi după ce, potrivit declaraţiilor date de alţi membri ai echipajului, ar fi aruncat în apele Atlanticului patru pasageri clandestini de origine congoleză. În plus, sunt cercetate şi condiţiile în care unul din marinarii implicaţi în crime, un filipinez, a dispărut în urmă cu o săptămână. Este suspectat faptul că acesta ar fi fost ucis pentru a nu depune mărturie.
Legaţi şi aruncaţi în ocean
Totul a început în urmă cu o lună când vasul RM Power, sub comanda lui Florin Filip, a plecat din portul Matadi, principalul port din Congo. La 400 de kilometri în larg, în dimineaţa zilei de 7 iulie, echipajul a descoperit 4 pasageri clandestini, de origine congoleză. La ordinele comandantului român, marinarii i-au legat pe cei patru şi i-au aruncat în ocean.
Ucişi pentru a nu plăti repatrierea
Surse apropiate anchetei, conduse de procurorul Mario Gambacorta, au declarat pentru cotidianul argentinian "La Capital" că motivul uciderii celor patru sunt banii pe care compania care deţine vasul ar fi trebuit să-i plătescă pentru repatrierea clandestinilor. Autoriţăţile au estimat aceste costuri la 120.000 de dolari, dacă congolezii ar fi ajuns în Argentina. În plus, vasul ar fi fost întărziat pe o perioadă nedeterminată pănă la efectuarea tuturor formalităţilor. Ceea ce, din nou, ar fi cauzat pierderi armatorului.
Căpitanul a recunoscut fapta
Probabil că nu am fi aflat despre acestă tragedie dacă, la trei zile după crime, 6 din cei 21 de marinari filipineri aflaţi la bord nu ar fi cerut companiei încetarea contractelor. Managerul companiei WEM Lines SA, Binios Stavros, a cerut explicaţii căpitanului Filip şi în schimb, a primit o confesiune completă a ceea ce s-a întâmplat pe mare.