Numărul de telefon al lui Mark Zuckerberg, expus din greșeală pe Facebook. Care sunt recomandările specialiștilor pentru securitate
De Georgiana Prodan.
Publicat pe 05.04.2021 la 19:48
Actualizat pe 05.04.2021 la 19:48
Numărul de telefon al lui Mark Zuckerberg a fost făcut public, după ultima breșă a Facebook. Pe lângă numărul de telefon, au fost expuse și date care includ numele, locația, detaliile căsătoriei sau data nașterii. Iată care sunt recomandările specialiștilor cu privire la securitate și la protejarea datelor personale!
- Ce s-a întâmplat după ultima breșă a Facebook
- Ce au declarat purtătorii de cuvânt ai Facebook
Ultima breșă a avut ca efect publicarea în mediul online a datelor personale și a numerelor de telefon a peste jumătate de miliard de utilizatori Facebook, dar și a numărului de telefon al fondatorului Facebook, Mark Zuckerberg.
Cum a ajuns să fie publicat numărul lui Mark Zuckerberg pe Facebook
Numărul de telefon al fondatorului Mark Zuckerberg, a fost expus în urma ultimei breșe, pe Facebook. Peste 533 de milioane de utilizatori Facebook au fost afectați, datele lor personale fiind făcute publice.
Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat că datele publicate sunt, de fapt, date vechi, care nu mai sunt valabile în prezent, deci publicarea datelor nu ar fi trebuit să afecteze, în realitate, niciun utilizator. Problema publicării datelor ar fi fost deja rezolvată încă din luna august, anul 2019.
Nu este primul caz în care datele personale sunt făcute publice
Cercetătorii au declarat că, deși datele nu sunt tocmai proaspete, în cazul mai multor utilizatori, ar putea fi încă actuale. Multe persoane nu și-au schimbat numărul de telefon sau adresa din anul 2019, deci datele sunt încă valabile.
Experții au avertizat că utilizatorii ar trebui să fie foarte atenți cu datele personale pe care le scriu la crearea unui cont de Facebook sau orice altă aplicație de socializare. De cele mai multe ori, datele personale devin marfă de atacuri de phishing.
Cambridge Analytica a descifrat datele a 80 de milioane de utilizatori și în anul 2016, în legătură cu reclamele politice la alegerile din acel an. De atunci, Facebook a promis utilizatorilor că va elimina scraping-ul în masă, însă fără niciun rezultat.
Citește și: Ce înseamnă prescurtarea VTM pe Facebook și în mesaje