Orașul din Europa unde taxa de parcare pentru anumite autoturisme se va tripla. Câți bani vor scoate șoferii din buzunar pentru o oră
De Oana Vacarusi.
Publicat pe 05.02.2024 la 18:30
Actualizat pe 05.02.2024 la 18:30
Într-un oraș din Europa, des vizitat de români, taxa de parcare pentru unele autoturisme va fi triplată. Câți bani vor scoate șoferii din buzunar pentru o oră.
- Taxa de parcare pentru o anumită categorie de mașini, triplată într-un oraș din Europa
- Câți bani vor scoate șoferii din buzunar pentru o oră
În urma unui referendum, locuitorii din Paris au fost de acord ca taxa parcării pentru anumite categorii de vehicule să fie triplată. Scrutinul a avut loc duminică, 4 februarie.
Taxa de parcare pentru o anumită categorie de mașini, triplată într-un oraș din Europa
Parizienii au votat pentru triplarea taxelor de parcare pentru vehiculele de peste 1,6 tone. Schimbarea scutește locuitorii din centrul orașului cu permise de parcare, concentrându-se pe non-parizieni. Vehiculele electrice sunt afectate doar dacă au o greutate peste două tone.
Așadar, taxele de parcare pe stradă pentru SUV-uri vor crește peste 100 EUR (107 USD) pentru câteva ore în capitala Franței, după ce parizienii au votat pentru majorarea tarifelor pentru mașinile mai mari.
Mai mult de jumătate dintre cei care au votat, 55 %, au aprobat propunerea de a majora taxele pentru SUV-uri la 18 euro pe oră, în primele două ore, în cartierele centrale ale orașului.
După aceea, parcarea va deveni din ce în ce mai mare. Parcarea unui SUV timp de trei ore va costa 72 de euro, iar timp de patru ore se ridică la 117 de euro. Cinci ore îi vor costa pe șoferii de SUV 171 EUR, iar o ședere de șase ore va ajunge la 225 EUR, comparativ cu 75 EUR pentru vehiculele mai mici, scrie thenationalnews.com.
În Paris, trotinetele electrice de închiriat au fost interzise
În luna aprilie a anului 2023, parizienii au votat pentru eliminarea trotinetelor electrice de închiriat de pe străzile capitalei franceze.
Pe data de 1 septembrie 2023, aceste vehicule au fost interzise în Paris. Potrivit informațiilor de la acel moment, capitala Franței avea 15.000 de trotinete electrice pe străzile sale, operate de companii precum Lime, Dott și Tier.
Trioul de contractori a criticat „metodele de vot restrictive” într-o declarație comună după rezultat, spunând că este un „pas înapoi” pentru transportul durabil înainte de Jocurile Olimpice de la Paris din 2024, în timp ce detractorii susțin că utilizatorii de trotinete electrice nu respectă regulile de circulație și încalcă regulat interdicția de a circula pe trotuare.