Povestea femeii a cărei schițe a fost refuzată de 47 de ori. Acum valorează 80 de miliarde. Ce nu știai despre Hello Kitty
De Oana Vacarusi.
Publicat pe 02.12.2025 la 16:41
Actualizat pe 02.12.2025 la 16:41
Toată lumea știe personajul Hello Kitty, însă puțini știu și povestea lui. Este mai mult decât o simplă figură adorată de copii, este simbolul unei adevărate legende globale. Totul a început cu o schiță refuzată de 47 de ori. Femeia din spatele acestui fenomen, designer japonez, a înfruntat multe obstacole înainte de a transforma o idee simplă într-un imperiu de 80 de miliarde de dolari.
Ce nu știai despre Hello Kitty? Cum a ajuns această icoană să fie iubită de milioane de oameni din întreaga lume și ce lecții de perseverență putem învăța din povestea sa?
Profimediaimages.ro
- Povestea nespusă a personajului Hello Kitty
- Cum un vis respins de 47 de ori a fost transformat într-o afacere de 80 de miliarde
Schița simplă a unei pisici albe realizată de Yuko Shimizu în anul 1974 a devenit unul dintre cele mai mari branduri din lume. E dovada clară a faptului că simplitatea și convingerea pot modela cultura globală.
Povestea nespusă a personajului Hello Kitty
În 1974, Yuko Shimizu era doar o angajată la biroul Sanrio, în Japonia. În timpul pauzelor de prânz, aceasta desena o pisicuță albă, fără gură. Colegii o ignorau, iar șefii ei o refuzau constant spunând că desenul făcut de ea este prea simplu și prea copilăros. De 47 de ori ar fi prezentat Yuko Shimizu desenul său și de fiecare dată a fost refuzată.
La un moment dat însă, șefii au aprobat un mic test cu un portofel în 1975. Produsul respectiv, cu pisica fără gură, care în prezent a devenit un personaj iconic, s-a vândut instantaneu. Fața goală le-a permis oamenilor să-și proiecteze propriile emoții, făcând Hello Kitty universal recognoscibilă și emoțional atemporală. De la ghiozdane și jucării la colaborări cu branduri de lux, designul „drăguț” a devenit un fenomen cultural și de modă la nivel mondial.
În prezent, imperiul Hello Kitty se întinde pe parcuri tematice, companii aeriene și peste 50.000 de produse în 60 de țări, cu o valoare estimată a mărcii de peste 80 de miliarde de dolari. Ceea ce a început ca un simplu desen a devenit o icoană globală a pozitivității, dovedind că perseverența și simplitatea depășesc adesea complexitatea și tendințele.
Cum a devenit cunoscut personajul Hello Kitty în Occident
În Occident, popularitatea Hello Kitty a crescut brusc când vedete precum Mariah Carey și Britney Spears au fost văzute purtând haine și accesorii Hello Kitty.
În 2014, când Hello Kitty a împlinit 40 de ani, o analiză a BBC a arătat că Sanrio a generat venituri anuale de aproximativ 759 de milioane de dolari numai din vânzarea produselor cu acest personaj iconic. În prezent, Hello Kitty este prezentă în aproximativ 130 de țări și are o valoare globală de 3,8 miliarde de dolari în 2022, potrivit Forbes, scrie business-standard.com.
Citește și: A dat în mintea desenelor animate! Ce vestimentaţie crezi că a adoptat o vedetă?



