Prima persoană ucisă de o mașină fără șofer! Cine a fost acuzat de omor
Publicat pe 16.09.2020 la 15:59 Actualizat pe 16.09.2020 la 15:59
În urmă cu doi ani, o femeie din Arizona a fost primul caz de persoană ucisă de o mașină autonomă. Procesul legat de moartea sa, încă este pe rol. În prezent, șoferul de siguranță a fost acuzat pentru omor. Acesta pledează nevinovat!
- Procurorii au stabilit vina cui a fost în cazul femeii ucise de o mașină autonomă.
- Acuzatul pledează nevinovat.
- Ce făcea el în momentul când a avut loc accidentul.
Elaine Herzberg și-a pierdut viața la data de 27 august 2018, în urma unui accident de mașină. Surpriză însă, nu vorbim despre o mașină oarecare, ci una autonomă, adică fără șofer. Ea este, de altfel, și primul caz din istorie de acest gen, așadar autoritățile se confruntă cu o situație complet ieșită din comun.
Cine a fost acuzat de omor
Deși mașina se pilotează automat, aceasta are un șofer de siguranță, care să îi acționeze comenzile în caz de urgență: cum a fost cel de față. Rafael Vasquez, în vârstă de 46 de ani, este cel care se afla la volanul mașinii, care circula atunci pe o stradă din Tempe, în statul american Arizona.
Ce a făcut șoferul loc să fie atent la drum?
Ei bine, s-a constatat că se uita la show-ul TV "The Voice", iar potrivit raportului polițiștilor, accidentul era „în totalitate evitabil'”.
La momentul impactului femeia traversa strada cu o bicicletă, pe timp de noapte.
Acum, Vasquez, a fost acuzat de omucidere din neglijenţă, au anunţat marţi procurorii, potrivit agenției de presă Reuters, citată de Agerpres.
Autovehiculul, aflat în teste, aparține Uber Technologies. Compania a refuzat să comenteze, notează Reuters. De asemenea, un avocat care o reprezintă pe Vasquez nu a răspuns imediat la solicitarea de a comenta.
Totodată, Vasquez a pledat nevinovat. El a fost eliberat și așteaptă ca procesul său să aibă loc. S-a stabilit ca șoferul să fie judecat în luna februarie a anului 2021.
Potrivit unui raport al poliţiei din Tempe, Vasquez se uita în mod repetat în jos în loc să-şi menţină privirea la drum. Procurorii au declarat în martie 2019 că Uber nu răspunde penal în acest accident.
„Neatenţia în timpul conducerii este o problemă de mare importanţă în comunitatea noastră'', a declarat procurorul Allister Adel din comitatul Maricopa. „Când un şofer se urcă la volanul unei maşini are responsabilitatea de a controla şi utiliza vehiculul în siguranţă'', a adăugat ea.
Odată cu acest caz, Uber a luat totuși o serie de măsuri: a dezactivat sistemele automate de frânare de urgenţă din vehiculului Volvo XC90 şi a exclus utilizarea imediată a frânării de urgenţă, bazându-se în schimb pe şoferul de rezervă, a mai scris Reuters.