Trei studenți la chimie au transformat gunoiul în produs de lux. Cum le-a venit ideea
Publicat pe 28.09.2020 la 10:33 Actualizat pe 02.10.2020 la 22:09
Au găsit în tomberon materia primă pentru crearea unor produse de lux. Trei studenți la chimie și-au dorit să valorifice la maximum resursele pe care le aveau la dispoziție, așa că au transformat pielea de pește, în special cea de somon, într-o materie primă a anumitor produse de lux din industria modei.
- Compania vinde pielea de pește către marile companii
- Mai multe accesorii de lux sunt realizate acum din piele de pește
Trei tineri francezi au fondat un start-up, numit Ictyos, care are la bază prelucrarea pielii de pește. Cei trei au reușit să recicleze resursa neglijată, iar acum o vând caselor de modă, care realizează poșete, portofele și alte accesorii din acest material. Acum, start-up-ul francez încearcă să pătrundă cu în industria premium.
Cei trei studenți au pus bazele companiei Ictyos fiind ajutați doar de studiile în domeniul chimiei. Apoi au învățat procesul prin care pielea e vopsită. Compania folosește între 10 și 12 tone de piele de pește pe an. Procesul de curățare, tăbăcire, vopsire durează aproximativdouă săptămâni.
Compania are 250 de clienți
În prezent, Ictyos lucrează cu 250 de clienți, companii și artizani, care folosesc pielea de pește pentru brățări de ceas, poșete și chiar haine. Casa de modă Jean Rousseau preia produsele Ictyos pentru a realiza huse de telefon și portofele.
„Pielea de somon are câteva particularități- flexibilitate și finețe. Grosimea sa este sub jumătate de milimetru, dar are o rezistență apropiată de cea a pielii de bovină. Are totuși dimensiuni mici, însă textura sa este apropiată de cea a solzilor. Arată ca cea de reptilă. Vizual... e chiar exotică”, explică Benjamin Malatrait.
Dacă la început s-a folosit doar pielea de somon, pe parcurs Ictyos a extins gama către crap și piele de sturion.
Start-up-ul a fost introdus timp de șase luni într-un incubator al gigantului modei LVNMH. Majoritatea firmelor care ies din acest ciclu de creștere devin furnizor pentru brandurile companiei.