Homepage » Actualitate » Stiri internationale » Vulcanul din România, la un pas să erupă din nou! Mai mulți kilometri cubi de magmă clocotesc în interiorul lui

De Mihaela Ioana.
Publicat pe 27.04.2022 la 17:16 Actualizat pe 27.04.2022 la 17:16

Un cunoscut vulcan din România s-ar afla la un pas de a erupe din nou. Potrivit unui studiu realizat, în interiorul acestuia clocotesc între 8 și 24 de kilometri cubi de magmă. De cât timp nu a mai fost activ. Ce au aflat cercetătorii cu privire la pericol.

• Un vulcan din România este la un pas de a erupe
  • Magma clocotește în interiorul lui

Pe dealurile din România, unde este situat și lacul Sfânta Ana, se află Vulcanul Ciomatu, sub vârful Ciomatu-Puturosu. În urma unui studiu s-a descoperit că există șanse ca acesta să erupă. Mai mulți kilometri cubi de magmă clocotesc în interiorul lui.

Vulcanul din România, la un pas să erupă din nou

Vulcanul Ciomatu a erupt ultima oară în urmă cu mai bine de 30.000 de ani. Mulți spun că există șanse ca acesta să o facă din nou. Cu toate astea, nu se știe nimic cu exactitate, dar atenția este atrasă pentru potențialul pericol la care am putea fi supuși.

Mai mulți vulcani poț rămâne latenți timp de sute de mii de ani, chiar dacă în trecut au erupt. Aceștia pot fi imprevizibili în orice moment. Oamenii de știință nu au stabilit cu exactitate dacă roca este topită, dar nici ce ar putea conține aceasta.

Mai mulți kilometri cubi de magmă clocotesc în interiorul lui

Potrivit unui studiu publicat de Earth and Planetary Science Letters, în interiorul vulcanului Ciomatu clocotesc între 8 și 24 de kilometri cubi de magmă.

După mai multe cercetări s-a descoperit că rocile din scoarța superioară a vulcanului Ciomatu sunt topite în medie de 15%, iar unele regiuni până la 45%.

Cercetătorii sunt de părere că o erupție este posibiă doar dacă vulcanul respectiv are peste 45% de rocă topită în interior. Este posibil ca Vulcanul Ciomatu să erupă, ținând cont de faptul că mai mulți kilometri cubi de magmă clocotesc în interiorul lui.

Citește și: Calea ferată din România unde vor staționa vagoane de sute de milioane de euro! Toată Europa depinde de ea

În articolul
:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
Știri
Bianca Drăgușanu a spus adevărul. Este sau nu însărcinată? Anunț surpriză
Emisiuni TV • la 15:55
Bianca Drăgușanu a spus adevărul. Este sau nu însărcinată? Anunț surpriză
  • Ce spune Bianca Drăgușanu despre sarcină
  • Este sau nu însărcinată?
Ce spune Bianca Drăgușanu despre o împăcare cu Gabi Bădălău. Cei doi și-au spus adio recent: "Am reluat comunicarea"
Showbiz intern • la 15:50
  • Bianca Drăgașanu se mai împacă cu Gabi Bădălău
  • Ce spune despre despărțirea lor?!
Cum scapi de mucegaiul din casă cu ajutorul bicarbonatului de sodiu. Trucul util pentru fiecare gospodină
Beauty & Lifestyle • la 15:27
  • Scapă de mucegaiul din casă cu bicarbonat de sodiu
  • Trucul care ajută orice gospodină
Pompier din Argeș, mort în timpul stingerii unui incendiu. Cum s-a produs decesul salvatorului de 47 de ani
Stiri interne • la 15:24
  • Un pompier de 47 de ani a murit în timpul unui incendiu, în Argeș
  • Ce i s-a întâmplat bărbatului
Amna crede în recăsătorie. Cântăreța a trecut printr-un divorț dureros de tatăl copilului: ”Eu sunt o familistă convinsă”
Showbiz intern • la 15:13
  • Amna a divorțat de soțul ei în 2019
  • Cei doi au un copil împreună
Reguli noi pentru proprietarii de locuințe. La cât timp se citește contorul de energie electrică
Stiri interne • la 14:54
  • Noi reguli pentru proprietarii de locuințe
  • Ce se întâmplă cu piața de energie electrică
Vezi toate știrile noi
Recomandări
recomandare pe observatornews.ro
Aproape 300.000 de români nu vor mai plăti impozitul pe venit şi contribuţia la sănătate. Cine beneficiază de legea promulgată de Klaus Iohannis
recomandare pe as.ro
Ion Țiriac, lovitură de 1.2 miliarde de euro. Își vinde bucată cu bucată imperiul construit în ultimele decenii
Romania TV
Legătura SECRETĂ dintre Andra și Piedone. Puțină lume știe că sunt rude extrem de apropiate!
Romania TV
Cutremur în showbiz! Anamaria Prodan a făcut MARELE ANUNŢ!
recomandare pe antena3.ro
Drama unui proprietar de restaurant din Cluj. ”Totul e nou, dar gol pentru că nu găseşte oameni care vor să lucreze“
recomandare pe antena3.ro
A apărut o nouă monedă în România. Ce valoare are și cum arată
recomandare pe antena3.ro
Astrologul Cristina Demetrescu, despre efectele eclipsei de Lună: "Aduce îngrijorări la nivel colectiv" | La ce să fim atenţi în perioada următoare
recomandare pe playtech.ro
Trucul cu apă minerală pentru un păr super strălucitor. Toate femeile trebuie să îl știe
recomandare pe playtech.ro
14 expresii și cuvinte pe care câinii le înțeleg. Lista te va surprinde
recomandare pe substantial.ro
Cu ce probleme de sănătate se confruntă fiica Elenei Gheorghe. Vedeta nu a mai dormit timp de 2 zile consecutive
recomandare pe substantial.ro
Nuntă mare în familia lui Silviu Prigoană. Unul dintre fiii săi se va căsători în curând
Cum poți prepara cel mai delicios kebab. Sfaturile vin din parte lui Chef Hadad
recomandare pe redactia.ro
Ce i-a propus Rey ispitei Eda odată ajunși în Camera Liberă? Femeia l-a refuzat instant! Scene tulburătoare la Insula Iubirii
recomandare pe redactia.ro
Ce s-a ales de sotul Israelei? Liviu Arteni si-a schimbat viata! Ce a ajuns sa faca? Tot gratie Israelei
recomandare pe Impact.ro
Dezvăluiri INTIME despe Anna Lesko. S-a aflat adevărul despre cântăreață
recomandare pe Ciao.ro
Beat criță, Ilie Năstase nu s-a mai abținut în public! Martorii scenei au rămas șocați!
recomandare pe shtiu.ro
Care este SINGURUL CUVÂNT care se pronunță LA FEL în toate limbile?
recomandare pe ProSport.ro