Abandonul școlar crește în pandemie! Elevii nu au acces la cursurile online: “Jumătate dintre copii nu au resurse”
Publicat pe 09.11.2020 la 10:22 Actualizat pe 09.11.2020 la 10:22
În contextul în care toate școlile au intrat în scenariul roșu, iar cursurile s-au mutat exclusiv în mediul online, abandonul școlar este o problemă din ce în ce mai gravă. Mulți elevi nu au acces la Internet și nu au nici resursele necesare pentru a putea participa la orele online.
- Abandonul școlar crește în pandemie
- Elevii nu au resursele pentru a participa la cursurile online
Explozia numărului de cazuri noi zilnice de infectare cu Covid-19 a determinat instaurarea unei carantine parțiale începând de astăzi, 9 noiembrie. În acest context, toate școlile au intrat în scenariul roșu, iar cursurile s-au mutat exclusiv în mediul online. Din păcate, sistemul educațional nu le asigură tuturor copiilor aflați în nevoie resursele necesare pentru a putea participa la ore, iar abandonul școlar este în creștere.
Elevii nu au resurse pentru a participa la cursurile online
George Roman, director advocacy în organizația "Salvati Copiii", a tras un semnal de alarmă și a explicat situația în care se află atât elevii din România, care nu au posibilitatea de a participa la orele online, cât și cadrele didactice. Conform acestuia, jumătate dintre copii înscriși la școală nu au resurse pentru a susține cursurile pe Internet, iar multe dintre cadrele didactice se plâng de ecact același lucru.
Acesta a mai adăugat faptul că un telefon mobil poate ajuta la susținerea cursurilor online, însă recomandat este folosirea unei tablete sau a unui laptop cu o conexiune bună la Internet și dotări pentru a putea face față cerințelor.
Abandonul școlar este în creștere
În situația de față, tot mai mulți elevi renunță la școală. Statisticile arată că la începutul anuluil, înainte să înceapă pandemia, aproximativ 275.000 de copii români cu vârste între 7 și 17 ani nu sunt înscriși în sistemul de învățământ. De asemenea, aproximativ 45.000 de copii abandonează definitiv școala. Dintre aceștia, în jur de 30.000 renunță încă din ciclul primar. Totodată, 1 din 1.000 de copii din familii dezorganizate reușește să ajungă la o performanță educațională superioară.
Situația educațională din România este în "avarie", potrivit spuselor acestuia, care susține că România nu a fost pregătită deloc să intre în scenariul roșu în ceea ce privesc școlile. Ba mai mult, studii au demonstrat că elevii, în special cei mai mici, nu transmit cu atâta ușurință coronavirusul. De asemenea, George Roman a precizat că în cazul grădinițelor acestea au rolul de a le transmite copiilor valori morale, mai puțin informații științifice.