Al doilea cel mai mare aeroport al României va fi gata la finalul anului 2023. Cum va arăta noua contrucție
Publicat pe 11.05.2022 la 17:09 Actualizat pe 11.05.2022 la 17:11
La finalul anului 2023, România ar urma să aibă al doilea cel mai mare aeroport al țării, după Otopeni. Proiectul pentru construirea noului terminal al Aeroportului Internațional din Iași a primit finanțare, transmit autoritățile.
- România va avea al doilea cel mai mare aeroport al țării la finalul lui 2023
- Noul terminal va mări capacitatea de procesare a pasagerilor
Aeroportul din Iași, cu noul terminal, va fi gata până la finalul anului 2023, transmit autoritățile. Astfel, aeroportul va deveni al doilea cel mai mare din România. Valoarea totală a proiectului depăşește suma de 60 de milioane de euro, iar finanțarea a fost deja semnată.
Al doilea cel mai mare aeroport al României, gata la finalul anului 2023
Fondul European de Dezvoltare Regională acoperă în jur de trei sferturi din sumă, o altă parte va veni de la stat, iar de o mică parte din sumă se va ocupa Aerogara ieşeană, printr-un credit contractat pe 15 ani.
Prin implementarea proiectului de extindere şi modernizare, Aeroportul Iaşi va avea un nou terminal cu o capacitate de procesare de 3,3 milioane de pasageri/an. Astfel, în perioadele de vârf, T4 va putea să asigure realizarea formalităţilor pentru 950 de pasageri pe oră.
Noul terminal va avea şapte porţi pentru Plecări şi trei porţi pentru Sosiri, cu fluxuri bidirecţionale, iar îmbarcarea pasagerilor se va face prin aviobride-uri. Pentru început, vor fi amenajate trei astfel de poduri suspendate.
Noul terminal va deservi zborurile internaționale
Acest terminal va fi construit pe un teren de peste un hectar, pe trei niveluri (subsol, parter, etaj), şi va avea o suprafaţă desfăşurată de 31.210 mp, pe o lungime de 200 de metri şi o adâncime de 50 de metri. T4 va fi construit pe actualul amplasament, în continuarea terminalului T3, şi va fi legat de acesta printr-o galerie. Noul terminal va fi folosit doar pentru zborurile internaţionale, traficul intern urmând să fie transferat din T2 în T3.
Prima etapă a proiectului presupune și reconfigurarea căilor de acces către aeroport şi mărirea capacităţii de parcare auto la sol, de la 350 la 500 de locuri. Acelaşi proiect include şi construirea unui parc de panouri fotovoltaice.
Citește și: Alertă cu bombă pe Aeroportul Otopeni. Brigada Antiterotistă a SRI a evacuat toți pasagerii / FOTO