Angajații CFR au anunțat grevă de avertisment pe 15 septembrie. Trenurile vor fi oprite
Publicat pe 30.08.2023 la 22:39 Actualizat pe 21.01.2024 la 22:12
Federația Națională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane a anunțat o grevă de avertisment pe data de 15 septembrie. Printre motivele care au dus la această decizie sunt bugetul de venit mic, dar și lipsa finanțării strategice și coerente a căii ferate.
- Greva de avertisment va avea loc pe 15 septembrie
- Iată anunțul făcut!
Astăzi, 30 august, a fost anunțată greva de avertisment care va avea loc pe 15 septembrie și se va desfășura dimineața, timp de două ore. Această decizie vine în contextul negocierilor eșuate cu privire la un nou contract, dar și neaprobarea bugetelor pentru 2023.
Greva de avertisment va avea loc pe 15 septembrie
Federația Națională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane a transmis un comunicat cu privirile la cele întâmplate:
"Precizăm că întreaga procedură legală de declanşare a conflictului de muncă, potrivit dispoziţiilor legale în materie, a fost parcursă iar 'detaliile' prin care s-a încercat amânarea sau anularea protestului nostru au fost la rândul lor depăşite, rezolvate.
Din păcate, aşa cum s-a întâmplat în fiecare guvernare care s-a angajat să rezolve problematica căii ferate, aflată, aşa cum bine se ştie, de ani şi ani de zile, în moarte clinică, noi, ceferiştii, constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorităţi formulată cu claritate şi public de către lucrătorul feroviar.
Pentru readucerea structurii feroviare româneşti la parametrii europeni este nevoie de un proiect de ţară corect coordonat cu structurile europene şi finanţat cu câteva zeci de miliarde de euro. Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanţat, iar deschiderea unor şantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul ţării", atrag atenţia ceferiştii.'', se arată într-un comunicat al Federaţiei.
Angajații se plâng de salarii mici
Motivele care au dus la această decizie sunt multiple. Lipsa finanțării strategice și coerente a căii ferate, lipsa bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate pe anul în curs, lipsa de investiții în material rulant de calitate, dar și altele.
''Nu există un plan de investiţii solid în ceea ce priveşte înlocuirea completă a parcului de locomotive şi vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători. Românii cu greu se vor întoarce în vagoane, în astfel de condiţii. Politicienii aflaţi în fruntea Ministerului Transporturilor ar trebuie să ştie că excepţiile întăresc întotdeauna regula, motiv pentru care o simplă fotografie lângă un vagon de călători recondiţionat, nu rezolvă problema.
Se aminteşte din ce în ce mai rar că în astfel de condiţii de salarizare, dar mai ales având în vedere relaţia greşită care se construieşte între management şi lucrătorii feroviari, companiile de stat de la calea ferată, unităţi strategice pentru economia românească, vor rămâne fără angajaţi. Deja, deficitul de angajaţi depăşeste 6.000 de oameni, iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii.'', au mai adăugat ei.