Anunţul Poliţiei Capitalei. Ce se întâmplă de la 1 februarie cu şoferii firmelor de ridesharing
Publicat pe 30.01.2020 la 09:36 Actualizat pe 30.01.2020 la 09:39
Şoferii firmelor de ridesharing vor fi controlaţi la sânge, începând cu data de 1 februarie. Pentru a nu fi luaţi prin surprindere, după ce legea privind transportul alternativ a fost promulgată, Poliţia Capitalei a făcut încă o dată anunţul care îi priveşte pe aceşti angajaţi.
Şoferii firmelor de ridesharing vor fi controlaţi la sânge, începând cu data de 1 februarie. Pentru a nu fi luaţi prin surprindere, după ce legea privind transportul alternativ a fost promulgată, Poliţia Capitalei a făcut încă o dată anunţul care îi priveşte pe aceşti angajaţi.
Astfel, legea va intra în vigoare pe 1 februarie şi tot atunci oamenii legii vor ieşi în stradă pentru controale amănunţite. Sâmbătă noaptea, este posibil ca zeci de echipaje de poliţie să fie pe străzile Capitalei.
Fiind weekend, transportul de persoane va fi unul mai sporit pe timp de noapte, decât în timpul săptămânii, aşa că, şoferii care nu respectă noile prevederi vor fi sancţionaţi. Anunşul autorităşilor vine ca un ultim avertisment pentru companiile şi şoferii parteneri care nu şi+au obţinut încă toate docementele şi avizele necesare pentru a funcţional sub legalitate.
„Transportul alternativ a căpătat un interes din ce în ce mai crescut în ultimii ani în țara noastră și mai ales în municipiul București, având în vedere că traficul rutier se intensifică progresiv.
În mod firesc, activitatea de transport de persoane efectuată prin intermediul platformelor digitale este supusă reglementărilor legale.
Astfel, în conformitate cu prevederile OUG 49/2019, privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, operatorul de transport
alternativ are următoarele obligaţii:
a) să utilizeze la efectuarea transportului alternativ autoturisme pentru care au fost emise în prealabil copii conforme ale autorizaţiei de transport alternativ;
b) să utilizeze la efectuarea transportului alternativ numai autoturisme înscrise pe platforma digitală;
c) să utilizeze la efectuarea transportului alternativ doar autoturisme care respectă prevederile art. 22 alin. (1);
d) să utilizeze la efectuarea transportului alternativ conducători auto care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 23;
e) să nu transmită copia conformă a autorizaţiei de transport alternativ către alt operator de transport alternativ sau oricărei alte persoane, pentru a fi utilizată în scopul efectuării transportului alternativ;
f) să pună la dispoziţia conducătorului auto documentele prevăzute la art. 24;
g) să raporteze operatorului platformei digitale orice modificare a informaţiilor şi datelor furnizate acestuia în maximum 48 de ore de la apariţia oricărei astfel de modificări;
h) să efectueze transportul alternativ numai prin intermediul unei platforme digitale cu avizul tehnic valabil, eliberat de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
Datele referitoare la valabilitatea avizelor eliberate vor fi publicate pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
Totodată, potrivit prevederilor art.24 din OUG 49/2019, privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, atunci când îşi desfăşoară activitatea, conducătorul auto trebuie să deţină la bordul autoturismului şi să prezinte organului de control rutier, pe lângă documentele prevăzute prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele documente:
a) asigurarea de răspundere civilă auto;
b) asigurarea pentru persoane şi bunurile acestora;
c) ecusonul de transport alternativ;
d) copia conformă a autorizaţiei pentru transport alternativ.
Efectuarea transportului alternativ fără a deține pentru acesta copie conformă a autorizației pentru transport alternativ atrage sancționarea conducătorului auto cu amenda cuprinsă între 1000-5000 lei, iar ca măsură complementară, se suspendă dreptul de utilizare a autoturismului respectiv pentru o perioadă de 6 luni.
Suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului se realizează prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor cu numărul de înmatriculare de către ofiţerii şi/sau agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei Române care au calitatea de poliţişti rutier.
În contextul aspectelor prezentate, dar și în scopul asigurării unui transport care să se încadreze în standardele de calitate și siguranță, Brigada Rutieră solicită operatorilor de transport alternativ/conducătorilor auto să respecte prevederile legislației incidente domeniul transportului alternativ și să se conformeze reglementărilor actului normativ începând cu data de 01.02.2020.
Acțiuni pentru verificarea legalității efectuării transportului alternativ vor fi organizate în permanență de către polițiștii Brigăzii Rutiere și vor fi vizați atât conducătorii auto ce efectuează transport alternativ, cât și cei care efectuează transport de persoane în regim taxi, în vederea impunerii unui climat de ordine publică și siguranță rutieră pe drumurile publice din municipiul București”, este anunţul postat de autorităţi chiar pe pagina de Facebook a Poliţiei Capitalei.
Astfel, de la 1 februarie este posibil ca numărul şoferilor firmelor de ridesharing să scadă. Cei care nu respectă prevederile legale nu vor mai putea lua comenzi prin aplicaţii.