„Gloria” 112 lovește din nou. STS, Poliția și Ambulanța s-au chinuit să localizeze un accident rutier, deși li s-a explicat de trei ori
Publicat pe 02.08.2019 la 11:45 Actualizat pe 02.08.2019 la 12:02
La o săptămână de la scandalul din Caracal, în care proasta funcționare a serviciului 112 și a instrumentelor sale aferente a fost numită unul dintre principalii vinovați, lucrurile nu par să fi intrat pe făgașul normal.
La o săptămână de la scandalul din Caracal, în care proasta funcționare a serviciului 112 și a instrumentelor sale aferente a fost numită unul dintre principalii vinovați, lucrurile nu par să fi intrat pe făgașul normal.
Joi, pe 1 august, Poliția, STS-ul și Ambulanța s-au chinuit să repereze un accident rutier de pe un drum național foarte circulat, în condițiile în care au primit toate coordonatele necesare.
Voluntarul prezent la fața locului, pentru acordarea primului-ajutor, a fost nevoit să spună aceeași poveste de trei ori, pentru că aplicația care trebuia să-i localizeze apelul... a uitat că era automată.
A fost sunat, pe rând, de operatorul 112, de Poliție și de Ambulanță, iar de fiecare dată a trebuit să repete coordonatele. Bineînțeles, pierzând timp prețios, în care ar fi putut ajuta oameni sau în care autoritățile s-ar fi putut mobiliza să intervină.
„La 5 zile de cand s-a mai spart o bubă a sistemului, astazi ne-am prezentat la fel de pregatiti:
- Adrian, un coleg instruit in acordarea primului-ajutor este printre primele persoane ajunse, pe drumul judetean Drajna – Slobozia, la 2 km de Drajna, la un accident auto. opreste si coboara sa ajute oamenii implicati. devine un gest reflex dupa ce aderi ca voluntar la programul Exista un EROU.. 🙄
- in timp ce se facea un triaj pt acordarea primului-ajutor, Adrian se ofera sa sune in cel mai eficient mod la 112, utilizand aplicatia “Apel 112”, dezvoltata de catre STS - Serviciul de Telecomunicaţii Speciale si promovata ca fiind singura solutie viabila prin care sistemul va sti unde sa vina sa te ajute - te va localiza automat! 💡
- “... intentionat v-am sunat de pe aplicatia Apel 112, tocmai ca sa aveti coordonatele exacte. Nu le vedeti?” intreaba omul nostru pe operatoarea 112
- “Ba da, dar va rog sa-mi spuneti mai exact unde sunteti.” 😱
- omul ofera detaliile si crede ca utilizand aplicatia si in plus oferind si verbal coordonatele, este liber sa se ocupe de victime
Surpriza! Povestea “localizarii automate” abia incepuse! In cateva clipe sistemul “automat” si ingrasat cu investitii de 47,6 milioane EURO (!!!) incepe sa-l caute, dar pe modul “manual”.. 🤡
Apel 1:
- “Buna ziua, sunt de la 112, ati sunat mai devreme pentru un accident.. Va rog sa ne spuneti locatia exacta!” 🐒
- omul nostru reia discutia de mai devreme, explica, inchide, dar degeaba, telefonul suna iar!
Apel 2:
- “Buna ziua, de la Politie sunt, ati sunat la 112 pentru un accident.. Unde e mai exact? Pe drumul spre satul X? Sau de la Drajna spre satul Y?” 🤖
- omul nostru repeta povestea. a doua oara!
Apel 3:
- “Buna ziua, suntem de la Ambulanta, ati sunat mai devreme, mai exact unde e accidentul??” 🤯
- pare, dar nu e banc.. omul a fost nevoit sa spuna a treia oara unde se afla, dupa ce initial a sunat utilizand “aplicatia minune” si a mai si dat de cateva ori coordonatele “manual”..
Nu mai credeti in ”sistemul cu mici sincope, dar care se va corija”, prezentat in mass-media! Nu mai credeti nimic din ce se prezinta/ promite!”, prezentat în mass-media! Nu mai credeţi nimic din ce se prezintă/ promite!”, a povestit, pe Facebook, Marius Mitrică.