Au fost lansate buletinele electronice. Locuitorii orașului Cluj-Napoca sunt primii care le vor folosi
Publicat pe 02.08.2021 la 14:18 Actualizat pe 02.08.2021 la 14:18
Primele cărți de identitate electronice au fost lansate astăzi la Cluj-Napoca. Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a participat la lansarea unui proiect-pilot ce promite implementarea a aproximativ 5.000 de astfel de cărți de identitate până la sfârșitul anului.
- Intră în vigoare buletinele electronice
- Primele cărți de identitate au fost lansate la Cluj-Napoca
Cărțile de identitate electronice au fost lansate astăzi la Cluj Napoca, anunțul fiind făcut chiar de ministrul Lucian Bode, care a adăugat că a ales acest oraș al României datorită deschiderii spre tehnologizare atât a cetățenilor, cât și a primarului.
Buletinele biometrice au devenit obligatorii în România de astăzi, începându-se producția și distribuirea acestora. Până la sfârșitul anului se așteaptă ca nu mai puțin de 5.000 de oameni, locuitori ai orașelor României, să dețină o astfel de carte de identitate.
Cărțile de identitate electronice au fost lansate astăzi, la Cluj-Napoca
Cartea de identitate electronică, dar și cea normală, vor fi puse în circulație la nivelul României în mod eșalonat, de la maxim 18 luni de la momentul emiterii uneia dintre acestea două. Buletinele cu cip vor fi de dimensiunea unui card bancar, și pe lângă aceleași date conținute de cel normal, cel electornic va mai avea introdusă o amprentă facială, dar și două amprente digitale ale proprietarului.
O altă diferență se referă la posibilitatea deținătorilor de a pleca în stărinătate doar cu ajutorul buletinului digital, în vreme ce buletinul clasic nu îi va ajuta în ascest sens. Cărțile de identitate vor putea fi preschimbate până pe data de 2 august 2031, în momentul în care actualul buletin, cel clasic, expiră, după cum relatează Monitorul de Cluj.
Pentru a depune o cerere de eliberare a unui buletin de identitate biometric ai nevoie de urmptoarele acte: cerere tip, certificat de naștere (original și copie), certificat de căsătorie, după caz, (original și copie), hotărâre de divorț definitivă, după caz (original și copie), certificat de deces al soțului/soției, după caz (original și copie), certificatele de naștere ale copiilor cu vrsta mai mică de 14 ani, după caz (original și copie), certificat care să ateste adresa de domiciliu (original și copie), chitanță care să reprezinte contravaloarea cărții de identitate.
Copiii de până în 14 ani își pot fac buletin biometric numai la cererea părinților sau tutorilor legali. Valabilitatea noilor documente este de 2 ani, pentru copiii între 1 și 14 ani, 4 ani, pentru adolescenții cu vârste între 14 și 18 ani, și 10 ani, pentru adulții cu vârste de peste 18 ani.