Canalul Bucureşti-Dunăre-Marea Neagră ar putea fi realizat cu bani europeni. Este visul neîndeplinit al lui Nicolae Ceaușescu
![Georgiana Prodan](https://spynews.ro/uploads/modules/authors/georgiana-prodan-1619422135.jpg)
De Georgiana Prodan.
Publicat pe 27.05.2022 la 09:46
Actualizat pe 27.05.2022 la 09:46
Canalul Bucureşti-Dunăre-Marea Neagră este considerat visul neîndeplinit al lui Nicolae Ceaușescu. Canalul Dunăre-Marea Neagră ar putea fi realizat cu bani europeni. Prima dată când s-a menționat un canal între Dunăre şi Bucureşti a fost în anul 1864. Războiul dintre Rusia și Ucraina a intervenit și în acest caz.
![Nicolae Ceaușescu Canalul Bucureşti-Dunăre-Marea Neagră ar putea fi realizat cu bani europeni. Este visul neîndeplinit al lui Nicolae Ceaușescu](https://img.spynews.ro/?u=https%3A%2F%2Fspynews.ro%2Fuploads%2Fmodules%2Fnews%2F0%2F2022%2F5%2F27%2F279788%2Fcapture20220527092722crop.jpg&w=1200)
Este visul neîndeplinit al lui Nicolae Ceaușescu
- Canalul, visul neîndeplinit al lui Nicolae Ceaușescu
- Ce rol are războiul din Ucraina
- Istoria canalului Bucureşti-Dunăre-Marea Neagră
Așadar, celebrul canal și totodată visul cel mare al lui Nicolae Ceaușsescu ar putea fi realizat cu bani europeni, în contextul războiului dintre Rusia și Ucraina, lansat la data de 24 februarie 2022 de către Vladimir Putin.
Canalul, visul neîndeplinit al lui Nicolae Ceaușescu
Nicolae Ceaușescu și-a dorit ca acest canal să fie terminat până înainte de Congresul al XIV-lea al PCR, însă acest lucru nu s-a îndeplinit. Acum, proiectul Canalului Bucureşti - Dunăre - Marea Neagră poate deveni o realitate.
Au apărut blocaje pe Dunăre din cauza transporturilor venite din Ucraina, așadar războiul dintre Rusia și Ucraina determină terminarea proiectului. Canalul Dunăre-Marea Neagră leagă porturile Cernavodă de pe Dunăre și porturile Constanța Midia Năvodari de la Marea Neagră.
Acest canal este un canal navigabil aflat în județul Constanța și scurtează, totodată, drumul spre portul Constanța cu aproximativ 400 km. Are o lungime totală de 95,6 km, fiind al treilea ca mărime din lume după Suez și Panama.
Istoria canalului Bucureşti-Dunăre-Marea Neagră
Diplomatul englez David Urquhart a propus construirea unui canal „care sa lege Dunărea de Mare în locul unde cursul Dunării se apropie cel mai mult de Mare, evitandu-se in felul acesta un ocol si pericolele pe care gurile Dunării le cauzau navigaţiei” în anul 1837.
Conducerea Partidului Muncitoresc Român, prin Consiliul de Miniştri, a hotărât demararea lucrărilor pentru construirea Canalului Dunăre-Marea Neagră, în anul 1949. Se dorea un transport mai ieftin şi crearea unui sistem de irigaţii.
Zeci de mii de muncitori au fost aduși aici la muncă, ulterior. Majoritatea erau deţinuţi politici. Traseul Canalului a fost organizat în 18 şantiere, între care: „Columbia” (o suburbie mizeră a Cernavodei), „Saligny”, „Medgidia”, „Poarta Albă”, „Noua Culme”, „Galeşu”, „Peninsula”, „Capul Midia”, „Constanţa”.