Ce reguli vor trebui să respecte românii atunci când merg la cumpărături. Anunțul făcut de prefectul Capitalei, Alin Stoica
De Georgiana Prodan.
Publicat pe 07.04.2021 la 20:33
Actualizat pe 07.04.2021 la 20:33
Noi reguli în magazinele din România! Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a explicat care sunt regulile pentru magazine, pentru a se opri expansiunea virusului COVID-19, în zonele aglomerate, așa cum sunt și supermarketurile. Din cauza restricțiilor anti-SARS-CoV-2, se formează cozi uriașe la toate magazinele mari din țară. Iată care sunt noile reguli de care românii trebuie să țină cont la cumpărături!
- Noi reguli pentru evitarea aglomerației în magazine
- Accesul se va face în funcție de numărul coșurilor de cumpărături
În prezent, supermarketurile sau magazinele mari sunt locurile cele mai aglomerate, în care lumea se îmbulzește, având în vedere achiziționarea de alimente sau de produse de igienă.
Noi reguli pentru români în magazinele din Capitală
Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a declarat că există o listă de reguli noi pe care orice magazin trebuie să o aibă în vedere. În magazinele mari și medii, fiecare client trebuie să aibă asigurată cota de 7 metri pătrați, iar în magazinele mici, cota de doi metri pătrați.
Pentru a nu apărea probleme la numărare sau discuții referitoare la numărul de clienți, magazinele trebuie să afișeze la intrare numărul maxim de clienți admiși în același timp în interior.
Alin Stoica, prefectul Capitalei, a avut astăzi o întâlnire cu retailerii, în urma căreia a afirmat că au ajuns la un consens în ceea ce privește limitarea aglomerării din magazine, care ar duce la sporirea riscului de infectare cu coronavirus.
Clienții care nu prind coș trebuie să aștepte afară
Măsurile adoptate diferă de la un magazin la altul, dar și la numărul de coșuri. Pe lângă aceste măsuri, la sfârșit de săptămână, programul este doar până la ora 18.00 pentru toate supermarketurile.
Când coșurile disponibile se vor epuiza, oamenii care doresc să intre în magazin vor trebui să aștepte în ordinea venirii, în fața magazinului respectiv, respectând o distanță de doi metri. Fiecare magazin trebuie să anunțe care este capacitatea maximă, pentru a se asigura că nu se mai formează aglomerații.