Ce s-a întâmplat în anul 2004 la Mihăilești și de ce se aseamănă cu tragedia de la Crevedia. 18 oameni au murit în tragedia de atunci
Publicat pe 28.08.2023 la 14:52 Actualizat pe 28.08.2023 la 14:52
Explozia care a avut loc în urmă cu două zile, la Crevedia, este similară cu tragedia care s-a produs în anul 2004, la Mihăilești. Numeroase persoane sunt de părere că acest caz ar trebui comparat mai degrabă cu cel de la Mihăileşti, și nu cu incendiul de la Clubul Colectiv.
- Ce s-a întâmplat în anul 2004 la Mihăilești și de ce se aseamănă cu tragedia de la Crevedia
- 18 oameni au murit în tragedia de atunci
România este țara care pare că nu a învăţat nimic din tragediile care au loc în trecut. Explozia de la Mihăileşti, din anul 2004, sau nenorocirea din Clubul Colectiv, din 2015 nu ne-au ajutat să schimbăm ceva în statul român.
Țara noastră eşuează, din nou, acum, după ce pe 24 mai 2004 o explozie s-a produs la încărcătura unui tir care transporta în condiţii nesigure 20 de tone de azotat de amoniu.
Explozia de la Mihăilești vs tragedia de la Crevedia
La 11 ani distanţă de la cumplitul accident de la Mihăilești, o altă tragedie a zgudit România. Este vorba despre 64 de tineri care au murit arşi, după ce în clubul Colectiv, care funcționa fără să aibă avizul pompierilor pentru securitatea la incendii și nici pentru spectacolul pirotehnic, a izbucnit un incendiu devastator.
În anul 2015, nu mai puţin de 114 apeluri la numărul unic de urgenţă au fost înregistrate în noaptea tragediei, care trebuia să fie una de petrcere, asta deoarece în acea seară era sărbătorit Halloween-ul.
Ce s-a întâmplat în anul 2004 la Mihăilești și de ce se aseamănă cu tragedia de la Crevedia
În urma tragediei de la Mihăilești, 18 persoane, dintre care șapte pompieri militari și doi jurnaliști, au murit în urma exploziei din din 24 mai 2004. Se pare că acești eroi nu au fost uitați nici în ziua de azi. Tot atunci, alte 13 persoane au fost grav rănite.
Ei bine, un crater cu adâncime de 6,5 metri și un diametru de 21 metri s-a format în jurul locului exploziei, iar bucăți de metal au fost aruncate pe o rază de 200 de metri. Mai multe case au fost distruse.
18 oameni au murit în tragedia de atunci
Totul a început la data de 24 mai 2004, la ora 5,50 în comuna Mihăileşti, pe DN2, la 32 de kilometri sud de Buzău, moment în care a avut loc o explozie puternică în urmă accidentului unui autotren care transporta 20 de tone de azotat de amoniu.
În urma exploziei puternice, un crater cu adâncime de 6,5 metri şi un diametru de 21 metri s-a format în jurul locului tragediei. Mai multe bucăţi de metal au fost aruncate pe o rază de 200 de metri, afectând acoperişurile mai multor case din zonă.
Atunci, vinovaţi de producerea dezastrului de la Mihăileşti au fost găsiţi cei trei reprezentanţi ai firmelor care au asigurat transportul şi livrarea azotatului de amoniu: administratorul Ney Transport SRL, Ionel Neagoe, patronul Mihtrans SRL, Mihai Gună, şi fostul director al combinatului Doljchim din Craiova, Ion Gherghe. Ei au fost, ulterior, condamnaţi la câte patru ani de închisoare, cu executare, fiecare, şi la plata unor despăgubiri.