Ce trebuie să faci în cazul în care o cursă Wizz Air a întârziat sau a fost anulată. Pasagerii trebuie să știe acest lucru
Publicat pe 13.07.2023 la 09:52 Actualizat pe 13.07.2023 la 09:58
În ultimul timp, cei mai mulți turiști care aleg să se deplaseze în starinatate cu avionul se confruntă cu mari probleme în privința marilor companii aeriene. Ei bine, așa se întâmplă și în cazul Wizz Air, una dintre cele mai cunoscute linii de zboruri de la noi din țară. Ce poți face în cazul în care o cursă Wizz Air a întârziat sau a fost anulată.
- Ce faci dacă o cursă Wizz Air a întârziat sau a fost anulată
- Tot ce trebuie să ştie pasagerii
Știm bine că nu puține sunt situațiile în care cursele de avion pot întârzia sau pot fi anulate. Ei bine, foarte mulți se întreabă ce pot face dacă trec printr-o astfel de situație. Compania aeriană de zbor, Wizz Air a venit cu o serie de clarificări pentru pasageri.
Ce faci dacă o cursă Wizz Air a întârziat sau a fost anulată
Și, cum cei mai mulți turiști se întreabă ce pot face dacă avionul întârzie mai mult de cinci ore, reprezentanții companiei Wizz Air au venit acum cu clarificări în această situație. Mai exact pasagerii au posibilitatea de reprograma zborul sau de a primi o rambursare a acestuia.
„În cazul întârzierilor care au rezultat într-o așteptare de peste cinci ore, aceștia au posibilitatea, prin intermediul call center-ului, să solicite reprogramarea zborului, în limita locurilor disponibile, să primească rambursarea a 120% din tariful inițial achitat, sub formă de WIZZ credit pentru rezervările viitoare, sau să le fie rambursată valoarea integrală a biletului.”, a comunicat compania aeriană Wizz Air.
Totodată, în ceea ce privește un zbor anulat, situația este asemănătoare. Aici, pasagerii pot reprograma online zborul, însă, în limita locurilor disponibile.
Și asta nu este tot. Turiștii afectați de o asemnea situația pot cere ajutor prin intermediul aplicației mobile, prin SMS și e-mail și pot obține asistență de la agenții de handling din aeroport responsabili de zborul respectiv.
„Pasagerii afectați de anulări își pot reprograma călătoria online gratuit pe zboruri ulterioare, în limita locurilor disponibile, accesând contul Wizz Air, conform instrucțiunilor comunicate în notificarea trimisă prin e-mail. Pasagerii care au nevoie de asistență pentru reprogramarea zborului Wizz Air pot contacta Centrul telefonic pentru asistență specială și solicita ajutor la numărul de telefon cu tarif normal, indicat pentru fiecare țară.”, transmite compania aeriană Wizz Air.
Pasagerii pot primi cazare în cazul unui zbor perturbat
Ei bine, există și posibilitatea că pasagerii să primească și cazare, dar doar în anumite situații. Concret, compania aeriană poate asigura cazare peste noapte doar dacă zborurile sunt anulate sau redirecționate către o altă destinație decât cea inițial.
„Totodată, în conformitate cu legislația europeană și politica companiei, Wizz Air asigură cazarea peste noapte a pasagerilor într-un hotel, în cazul zborurilor anulate sau redirecționate către o altă destinație decât cea inițială, precum și transferul pasagerilor între aeroport și hotel. Atunci când următorul zbor Wizz Air către destinația inițială este efectuat la o dată ulterioară, pasagerilor le este asigurată cazarea pentru zilele premergătoare zborului respectiv. În cazul reprogramării zborului și achiziționării unui nou bilet de la un alt operator aerian, pasagerilor le este asigurată cazarea pentru o singură noapte”, a mai transmis compania aeriană Wizz Air.
Însă, în condițiile în care pasagerii doresc să își caute singuri cazare, ei pot face acest lucru, având ulterior opțiunea să solicite pe website-ul companiei aeriene restituirea sumei achitate.
„În cazul în care disponibilitatea redusă și imposibilitatea agenților de handling de a găsi camere de hotel nu permit cazarea pasagerilor, aceștia sunt informați printr-un e-mail că pot căuta soluții de cazare pe cont propriu, având ulterior opțiunea să solicite pe website-ul companiei aeriene restituirea sumei achitate, într-o valoare rezonabilă, pe baza documentelor care atestă rezervarea camerei(lor) de hotel. De asemenea, în cazul întârzierilor mai mari de două ore, pasagerii au dreptul la vouchere pentru apă și alimente cu o valoare proporțională cu durata întârzierii”, mai arată companiă aeriana Wizz Air.