Veşti bune pentru bucureşteni! Circulaţia tramvaielor de pe linia 41 îşi reia de mâine traseul normal
Publicat pe 14.02.2020 la 10:52 Actualizat pe 14.02.2020 la 11:00
După ce lucrările de consolidare a Podului Grant pe tronsonul Turda-Crângaşi au fost terminate, tramvaiele de pe linia 41 o să revină la ruta cu care erau obişnuiţi bucureştenii.
După ce lucrările de consolidare ale Podului Grant pe tronsonul Turda-Crângaşi au fost terminate, tramvaiele de pe linia 41 o să revină la ruta cu care erau obişnuiţi bucureştenii.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Capitalei, tramvaiele îşi vor relua circulaţia normală de sâmbătă.
„În prezent, tramvaiele liniei 41 circulă între terminalele <Ghencea> și <Piața Presei Libere>, în ambele sensuri, având restricție de circulație pe un singur fir (<la paletă>) în zona Podului Grant”, se arată în comunicat.
Începând din această seară, până mâine dimineaţă, se vor înlătura şinele utilizate temporar pentru circulaţia tramvaielor de pe ambele sensuri, pe acelaşi fir.
Ca urmare, în acest interval orar tramvaiele nu vor circula pe linia 41.
Cu ce se vor deplasa bucureştenii pănă la reluarea traseului
„Pentru preluarea călătorilor de pe acest traseu, de la ora 20.00 va funcționa linia navetă de autobuze 641, între terminalele <Ghencea> şi <Piaţa Presei>, pe Bd. Ghencea, Str. Braşov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, Şos. Virtuţii, Calea Crângaşi, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Bd. Expoziției”, se mai arată în comunicat.
Reprezentanţi ai Primăriei Capitalei spun că au reuşit să termine lucrările de consolodare şi reabilitare ale Podului Grant pe tronsonul Turda-Crângaşi, în doar două luni.
„Podul Grant, o legătură importantă între cartierele din nordul și vestul Capitalei, nu a mai intrat în reparații de peste 12 ani. Expertiza tehnică a arătat că lucrările nu mai puteau fi amânate. În aprilie 2019, Podul Grant a intrat în consolidare și reabilitare. Prima etapă a proiectului, între Turda și Crângași, a fost finalizată într-un timp scurt având în vedere că aici erau problemele cele mai grave. A fost modernizată și calea de rulare a tramvaiului 41, după aproape 20 de ani. A doua etapă, pe sensul Crângași – Turda, va începe când vor fi primite toate avizele pentru restricționarea etapizată a traficului", a declarat Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.
Podul Grant era inclus în starea tehnică IV, adică stare nesatisfăcătoare, în timp ce doar bretelele de acces au fost încadrate în clasa de stare tehnică III, adică stare satisfăcătoare.
„Din aprilie 2019, au fost închise treptat bretelele de urcare/coborâre, a fost restricționat traficul rutier, iar pentru o perioadă a fost închisă totală circulația tramvaielor. În acest timp au fost realizate lucrări de reparații ale elementelor din beton, frezarea straturilor de asfalt, s-a pus hidroizolație nouă, s-a demontat calea veche de rulare a tramvaiului, au fost achiziționate și montate traverse noi, s-a montat calea de rulare a tramvaiului, s-au așternut mixturile asfaltice, s-au achiziționat noi rosturi de dilatație și de asemenea s-au consolidat pilonii aferenți pasajului. Parapetele metalic nou va fi montat ulterior deschiderii traficului, pe timpul nopții, achiziția fiind în derulare”, au mai transmis reprezentanții Primăriei, citaţi de Mediafax.
Lucrările de reabilitare şi consolidare ale Podului Grant au fost efectuate de Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje, iar costurile pentru ambele tronsoane ale podului se ridică la aproape 12 milioane de euro.