Cum au profitat de pandemie comercianții de pe litoral. Ce spune șeful ANPC
Publicat pe 30.08.2020 la 18:21 Actualizat pe 30.08.2020 la 18:21
Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a vorbit despre modul în care au acționat operatorii economici de pe pe litoralul românesc, pe timp de pandemie. Aceștia vor să-și maximizeze profiturile, în același timp justificând costurile şi serviciile slabe, oferite turiștilor.
- Servicii slabe oferite pe litoralul românesc.
- Au fost primite peste 48.000 de reclamații de la consumatorii români de către ANPC.
- Operatorii economici caută să își maximizeze profiturile.
Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a declarat într-un interviu pentru Agerpres faptul că unii operatori economici de pe pe litoralul românesc văd această perioadă de pandemie ca un prilej pentru a mări prețurile, în același timp justificând costurile şi serviciile slabe oferite în continuare şi în acest an.
Acesta susţine că după verificările din domeniul lor, mai exact prestări servicii și produse comercializate au fost găsite multe nereguli și sancționate prin amenzi.
De mai mulți ani, comisarii ANPC amendează operatorii economici ce vând o multitudine de produse alertate prin sistemul rapid de alertă - RAPEX, jucării sau „pur si simplu porcării”. Problema este că în fiecare an apar alți comercianți care vând aceleași produse pe faleza de la Mamaia. S-au făcut dosare penale pentru copii de mărci de jucării și haine contrafăcute.
Cererea de astfel de produse este mare, iar cei de la ANPC numesc acești cunsumatori „consumatori captivi”.
„Există mirajul acesta de a cumpăra anumite produse, care sunt cel puţin dubioase unele dintre ele, şi de a le comercializa pe litoral pe foarte mulţi bani, pentru că există genul de consumatori care le cumpără, copii care şi le doresc în vacanţă”, a spus directorul ANPC
Mulți comercianți schimba societățile comerciale pe care operează pentru a fi mai greu de urmărit.
În opinia lui Paul Anghel, soluția pentru asftel de cazuri nu este amenda, ci răul ar trebui oprit de la rădăcină prin lucrul în echipă cu Direcția Generală a Vamilor pentru interzicerea containerelor cu astfel de produse, verificări mai drastice și mai dese.
De asemenea în cluburile deschise câte o lună, maxim două, de pe litoral se urmărește maximizarea profiturilor fară vreo investiție în infrastructură. Cei de la ANPC au găsit într-un club de fițe nereguli la instalația de ventilație, geamuri fără plasă, numeroase insecte, praf și nisip pe mâncare, iar gheața era produsă în aparatură total insalubră.
Cu toate că se plătesc sume mari de bani pentru mâncare, aceasta este congelată, iar cei ce se ocupă de club nu au informat consumatorii despre acest aspect. Desigur, cerințele minime de igienă și distanțarea fizică nu erau respectate.
Au fost aplicate peste 30 de sancțiuni cu oprire temporară a activității pe zona cluburilor și beach-barurilor de pe litoral după aceste controale, în zonele Mamaia, Vama Veche și Costinești.
Directorul general al ANPC a precizat că în acest an au fost primite de la consumatorii români aproape 48.000 de reclamaţii, mai mult de jumătate fiind întemeiate, dar au existat şi 1.371 de alerte de produse periculoase pe RAPEX.
CITEȘTE ȘI: Cum au încercat doi sirieni să treacă granița în România. Locul incredibil în care se ascunseseră