Cum își pot înmatricula șoferii mașina online. Ce prevede noul proiect de lege adoptat în România
Publicat pe 02.03.2024 la 07:37 Actualizat pe 02.03.2024 la 07:37
Este oficial! Șoferii din România își pot înmatricula acum mașinile online. De curând, Camera Deputaţilor a adoptat proiectul de lege, în calitate de for decizional. Iată ce prevede noul proiect de lege adoptat în România!
- Metoda prin care șoferii își pot înmatricula mașina online
- Prevederile noului proiect de lege adoptat în România
Un nou proiect de lege a fost adoptat și aprobat de către Camera Deputaților, în cursul zilei de marți, 27 februarie 2024. Ei bine, acest proiect de lege facilitează înmatricularea vehiculelor prin intermediul unei aplicații administrate de către Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Cum își pot înmatricula șoferii mașina online
Ei bine, se pare că propunerea urmează să fie trimisă președintelui Klaus Iohannis pentru promulgare. Abia apoi aceasta va fi publicată în Monitorul Oficial.
De asemenea, potrivit proiectului de lege, noul sistem va permite conducătorilor auto din România să își înmatriculeze mașinile, însă fără a mai fi necesară prezența fizică la un sediu specializat.
În acest fel, proiectul de lege, adoptat deja de Camera Deputaților, introduce modificări în OUG 195/2002. El are în vedere circulația pe drumurile publice, respectiv Codul Rutier.
Documentele necesare pentru înmatricularea mașinii
Mai mult decât atât, conform modificărilor aduse în OUG 195/2002 și Codul Rutier, pentru a efectua procesul de înmatriculare online al autoturismului, conducătorii auto vor fi nevoiți să furnizeze un set minim de date necesare identificării vehiculului.
De asemenea, șoferii vor fi nevoiți să facă eventuale înscrisuri în formă electronică necesare diferitelor operațiuni, cum ar fi: înmatricularea, transcrierea transmiterii dreptului de proprietate, emiterea unui nou certificat de înmatriculare, radierea din circulație, precum și procedurile fiscale asociate, cum ar fi declarația fiscală sau radierea din evidențele fiscale.
"În termen de 5 zile de la data efectuării, prin intermediul platformei informatice (…) a operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, autoritatea competentă de înmatriculare transmite în format electronic organelor fiscale locale competente următoarele informații și documente:
a) datele de identificare ale persoanelor care au dobândit dreptul de proprietate asupra vehiculului care face obiectul respectivei operațiuni, precum și ale deținătorului mandatat, după caz;
b) datele de identificare și caracteristicile tehnice ale vehiculului;
c) confirmarea efectuării operațiunii de înmatriculare, de radiere din circulație sau de emitere a unui nou certificat de înmatriculare, după caz, precum și confirmarea declarării în scop fiscal și de radiere din evidențele fiscale;
d) actele translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, extrasele din contractele de leasing, care să conțină cel puțin părțile, data încheierii contractului și datele de identificare ale vehiculului, precum și procesele-verbale de predare-primire.”, se arată în noul proiect de lege.
CITEȘTE ȘI: Schimbări importante în rândul șoferilor! Înmatriculare auto online pentru conducătorii auto români