Cum pornești o mașină fără curent/cu bateria descărcată
De Redactia Spynews.ro.
Publicat pe 11.09.2019 la 11:55
Actualizat pe 11.09.2019 la 11:59
Nu-ți vine să crezi când te trezești în starea asta, dar chiar nu ai de ales. Da, ți se întâmplă ție. Ai dat la cheie și tot ce face mașina este o forțare greoaie pe care o scoate electromotorul pentru că nu mai primește suficient curent.
Nu-ți vine să crezi când te trezești în starea asta, dar chiar nu ai de ales. Da, ți se întâmplă ție. Ai dat la cheie și tot ce face mașina este o forțare greoaie pe care o scoate electromotorul pentru că nu mai primește suficient curent.
Disperare? Șoc! 112? Să vină pompierii? Nu. Respiri adânc și îți aduci aminte că ai citit acest ghid cu soluții care să te ajute să-ți pornești mașina rămasă fără curent.
Mai întâi, vezi ce are
Orice mecanic o să întrebe de cât timp ai mașina, ce fel de drumuri faci cu ea și când ți-ai schimbat ultima dată bateria. La fel ar trebui să te întrebi și singur.
Drumurile alea scurte la supermarket? Iernile grele? Sau săptămânile când nu ai băgat-o în seama și ai lăsat-o singură în spatele blocului? Toate scad durata de viață a unei baterii, care este estimată între 3 și 5 ani.
Da, orice model are nevoie ca bateria să-i fie schimbată, când uzura o cere, chiar și Opel Astra! Oricât de mult ți-ai iubi mașina și oricâtă grijă ai avea, n-ai de ales.
Ai putea să fii precaut și să ai o a doua baterie de rezervă, cumpărată în avans. Sunt multe locuri de unde poți să achiziționezi piese auto Opel, dar dacă te interesează ca totul să meargă simplu și repede, caută o sursă de încredere din online.
Incredibil! Nu ai o baterie de rezervă. Bun. Uite ce opțiuni îți rămân.
Sună un prieten.
Știi tovarășul care îți răspunde mereu la telefon? Sună-l! Ai nevoie de o baterie plină de sevă care să poată să-ți resusciteze mașina.
Plină de curent, dar și mai puternică. O mașină diesel, cu un motor de măcar 2.0 litri volum ar trebui să fie minimum la care să te gândești. Volumul acumulatorului trebuie să fie mai mare decât cel al mașinii tale.
Apoi, fii atent la tensiunea celor două. Dacă ai 12 volți, nu ești compatibil cu o baterie de 24. Tensiunea trebuie să fie una și aceeași: 12 volți – 12 volți.
Odată pregătit terenul, urmează pașii:
1. Ambele mașini trebuie să fie apropiate, bot în bot sau ușor oblic.
2. Motorul mașinii-erou trebuie oprit și contactul deconectat.
3. Bornele pozitive se conectează întâi la mașina prietenului și apoi la tine. Ar trebui să fie cablul roșu.
4. Leagă un capăt al cablului de culoare neagră, fie de blocul cilindrilor sau de o altă parte mecanică a motorului, dar cât mai departe de sistemul de alimentare cu combustibil. Leagă celălalt capăt la borna negativă a mașinii-erou.
5. Pornește mașina ta, nu mai mult de 2-3 încercări.
6. Dacă motorul mașinii tale pornește, lasă-l să meargă câteva minute. Și apoi deconectează cablurile în ordinea inversă instalării lor.
Cheamă băieții cu sala
Ce, tânjești după un supercar de lux, hibrid, care eventual să se dea după soare? Bun. Dar tu nu ai asta. Așa că lasă rușinea și suflecă mânecile!
Dacă nu ai pe cineva care să te remorcheze până îți pornești motorul din mers, uită-te în jur și găsește măcar un om care să te ajute să-ți împingi mașina.
Da, poți și singur, numai că riști să plece mașina fără tine, pe lângă probabilitatea de a rămâne cu o durere de spate câteva zile după.
Odată pregătit terenul, urmează pașii:
1. Asigură-te că mașina ta are un propulsor cu injector și că bateria nu este descărcată complet, altfel nu o să meargă.
2. Caută o pantă, o să te ajute.
3. Bagă cheia în contact, rotește 2 click-uri, stinge farurile și orice alt consumator auxiliar de curent.
4. Dacă tu ești cel mai slab din echipă, urcă-te la volan coboară frâna de mână, calcă ambreiajul până la capăt și bagă mașina în treapta a doua sau, în funcție de direcția în care se împinge mașina, în marșarier.
5. Abia când prinzi ceva viteză – 10 km/h – dă drumul brusc de pe ambreiaj, adică ia piciorul cu totul.
6. Scoate mașina din viteză, când încerci să o pornești, pentru a concentra toată energia obținută către electromotor.
Sunt trei soluții de avarie, care însă funcționează de când lumea. Și cum încă nu există mașini autonome pe străzile din România, poate ți se dovedesc utile cândva.