Cum se va desfășura activitatea din hoteluri, după 15 mai: mesele se vor servi în camere, cu tacâmuri și veselă de unică folosință
Publicat pe 09.05.2020 la 16:42 Actualizat pe 09.05.2020 la 16:42
După data de 15 mai, hotelurile vor trebui să respecte anumite măsuri pentru a-și putea desfășura activitatea în condiții de sănătate și siguranță. Igiena mâinilor, distanțarea fizică, evitarea atingerii zonelor prin care se poate contacta virusul, cât și respectarea igienei respiratorii sunt doar câteva ditre ele.
După data de 15 mai, hotelurile vor trebui să respecte anumite măsuri pentru a-și putea desfășura activitatea în condiții de sănătate și siguranță. Igiena mâinilor, distanțarea fizică, evitarea atingerii zonelor prin care se poate contacta virusul, cât și respectarea igienei respiratorii sunt doar câteva ditre ele.
Fiecare echipă de management din cadrul hotelurilor trebuie să dezvolte un plan de acțiune în ceea ce privește reluarea activității. Acest plan trebuie să fie în conformitate cu regulile impuse și recomandările autorităților locale și instituțiilor de sănătate publică. Toate aceste măsuri au ca scop evitarea răspândirii virusului, gestionarea eficientă a eventualelor cazuri, dar și atenuarea impactului asupra celorlalți clienți și al personalului.
Angajații unităților hoteliere trebuie să fie echipați și informați cu privire la aceste măsuri, pentru a fi capabili să gestioneze o situație de criză, dar și să înștiințeze clienții cu privire la măsurile de prevenție sau alte servicii solicitate de către aceștia, cum ar fi cele medicale sau farmaceutice.
Oaspeții care prezintă simptome respiratorii vor fi obligai să rămână în camere până la venirea unui medic, în vederea consultației. Angajații hotelurilor trebuie să pună la dispoziție toate informațiile oficiale și actualizate în ceea ce prvește călătoriile spre sau dinspre țările afectate de virus. În cazul infectărilor sau a suspectării de infectare, în cadrul recepției fiecărei unități hoteliere trebuie să existe numere de telefon ale direcții de sănătate publică din zonă.
Reguli de respectat în cadrul recepțiilor
Angajații care se ocupă de gestionarea clienților în cadrul recepției trebuie să fie echipați în conformitate cu cerințele sanitare: halat, mănuși, măști de unică folosință. Și trusa medicală regăsită la recepții trebuie să cuprindă aceleași obiecte de protecție, alături de dezinfectanți, șervețele antibacteriene, ochelari și șorț de protecție.
Clienții hotelurilor vor fi informați cu privire la măsurile de igienă, adică spălatul mâinilor ori de câte ori este necesar, igiena respiratorie și distanțarea socială, care presupune abținerea de la îmbrățișări, pupaturi sau strângeri de mână, menținerea distanței de cel puțin un metru între indivizi, dar și evitarea oricărei persoane care tușește sau strănută.
Personalul trebuie să monitorizeze oricare mișcare a vreunui cleint suspect sau care manifestă simptome, având grijă la protecția datelor persoanel ale acestuia.
În cadrul hotelurilor, servirea meselor se va efectua în regim room service, vesela și tacâmurile fiind de unică folosință. Locurile de joacă pentru copii vor rămâne închise, cât și saunele, zonele de fitness, piscinele interioare etc.
Lifturile vor fi folosite cât mai rar posibil, doar dacă este strict necesar, dar numai de cel puțin două persoane o dată, care să poarte măști pe toate durata deplasării.