Cum vom călători cu avionul după 15 mai. Companiile vin cu propuneri pentru prevenirea epidemiei
Publicat pe 13.05.2020 la 12:21 Actualizat pe 13.05.2020 la 12:21
După data de 15 mai multe companii aeriene își vor relua zborurile, însă tot la fel de multe, nu sunt de acord cu reducerea numărului de scaune. Pentru e preveni epidemia la bord, reprezentanții companiilor vin cu alte propuneri.
După data de 15 mai multe companii aeriene își vor relua zborurile, însă tot la fel de multe, nu sunt de acord cu reducerea numărului de scaune. Pentru e preveni epidemia la bord, reprezentanții companiilor vin cu alte propuneri.
Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian nu este de acord cu impunerea măsurilor de distanțare socială la bord, lucru care ar însemna lăsarea scaunului din mijloc liber. Însă, pentru a preveni răspândirea coronavirusului la bord, asoșiația susține purtarea măștilor de protecție atât în rândul pasagerilor, cât și în rândul echipajului de bord.
„Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a creşte suplimentar siguranţa în aeronave, astfel încât pasagerii şi echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul. Screeningul, acoperirea feţei şi măştile de protecţie sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluţie.” , a declarat Alexandre de Juniac, Directorul General şi CEO al IATA, conform zf.ro.
Totodată, Alexandre de Juniac susțne faptul că reducerea numărul redus de scaune ar putea duce la o creștere semnificativă a costului biletelor. Astfel, față de anul 2019, pentru a atinge limita de profitabilitate, tarifele ar trebui majorate cu până la 43% sau 54%.
Chiar dacă scaunul din mijloc va fi sau nu lăsat liber, pe lângă purtarea măştii, companiile aeriene propun şi alte reguli temporare:
- Controlul temperaturii pasagerilor, echipajului şi angajaţilor aeroporturilor;
- Implementarea unor proceduri de îmbarcare/ debarcare menite să reducă contactul cu alţi pasageri sau cu echipajul;
- Limitarea deplasărilor în avion în timpul zborului;
- Dezinfectarea şi igienizarea frecventă a aeronavelor;
- Proceduri simplificate de catering, pentru reducerea deplasarii echipajului şi a interacţiunii cu pasagerii.