Curierii din România vor fi obligați să raporteze la ANAF toate operațiunile de livrare cu plata ramburs. Cum vor proceda aceștia
Publicat pe 22.09.2022 la 17:41 Actualizat pe 22.09.2022 la 17:41
Un nou anunț a fost făcut și publicat în Monitorul Oficial. De această dată este vorba despre firmele de curierat din România. Livratorii vor fi obligați să raporteze la ANAF toate operațiunile de livrare cu plată ramburs, efectuate în țară. Așadar, aceștia vor fi obligați de acum înainte să trimită la ANAF detalii despre persoanele care au comandat online și au plătit ramburs, adică la livrare.
- Curierii din România, obligați să raporteze la ANAF operațiunile de livrare cu plată ramburs
- Cum vor proceda aceștia
Detalii vor include numele persoanelor, adrese sau conturile bancare folosite. În acest fel, livratorii de mâncare vor fi nevoiți să completeze în fiecare lună un formular privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național.
Curierii din România, obligați să raporteze operațiunile de livrare cu plată ramburs
Curierii vor fi obligați să raporteze la ANAF toate operațiunile de livrare cu plata ramburs, efectuate în țară. Aceștia vor trebui de acum înainte să trimită la ANAF detalii despre persoanele care au comandat online și au plătit la livrare.
Formularul este intitulat ”Declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național” și va pune livratorii să completeze în fiecare lună un formular privind trimiterile poștale contra ramburs, efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național.
Formularul se validează și se semnează electronic cu ajutorul programului de asistență. Perioada de stocare a datelor va avea o valabilitatede 5 ani și va fi calculată de la data primirii de către organul fiscal central. Dupa împlinirea acestui termen, datele să fie șterse automat.
Ce trebuie să raporteze curierii la ANAF
Există câteva prevederi ale acestui ordin care îi vizează pe curierii din România.
-Coloana „Denumire/Nume și prenume expeditor”. Acrasta se înscrie denumirea persoanei juridice expeditoare sau numele și prenumele expeditorului persoană fizică care sunt înscrise pe documentul de transport.
-Coloana „Adresă oficiu”. Aici se înscrie adresa unde este situat respectivul oficiu.
-Coloana „Modalitate virare ramburs către expeditor”. În aceasta se înscrie modalitatea prin care este remis rambursul către expeditor. Exista două variante.
a) „Cont colector” - în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie virată într-un cont bancar indicat de către expeditor;
b) „Numerar” - în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie returnată în numerar expeditorului sau altei persoane.
-Coloana „IBAN cont colector”. Aceasta se aplică în situația în care modalitatea de virare este cont colector, se înscrie codul IBAN al contului bancar indicat de către expeditor pentru remiterea rambursului.
-Coloana „Nume și prenume persoană fizică care a recepționat rambursul pentru expeditor”. Aceasta se face în situația în care modalitatea de virare a rambursului către expeditor este numerar, se înscriu numele și prenumele persoanei fizice care a recepționat rambursul în numerar.
-Coloana „IBAN cont colector”. Este valabilă în situația în care modalitatea de virare este cont colector, se înscrie codul IBAN al contului bancar indicat de către expeditor pentru remiterea rambursului.
-Coloana „Denumire/Nume și prenume destinatar”. În aceasta se înscrie denumirea persoanei juridice destinatare sau numele și prenumele destinatarului persoană fizică.