Drama din spatele unui apel la 112: "Veniți repede, nu mai respiră!"
Publicat pe 14.02.2020 la 13:24 Actualizat pe 14.02.2020 la 13:28
Un caz dramatic a fost semnalat pe pagina de Facebook a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă
Un caz dramatic a fost semnalat pe pagina de Facebook a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
Incidentul relatat a avut loc în judeţul Constanţa, unde un oprator 112 a ajutat la salvarea unui bebeluş de doar o lună, până la venirea ambulanţei, potrivit IGSU.
Reprezentanţii inspectoratului încearcă astfel să atragă atenţia cetăţenilor cu privire la comportamentul lor din timpul situaţiilor de criză.
Dialogul dintre dispecer şi apelantul numărului de Urgenţă
”- 112, ce urgență aveți?
- Veniți repedeeee, nu mai respiră, are buzele vinete!!
Din detaliile din foaia de caz, văd: "copil 1 lună"
- Doamnă, ce s-a întâmplat?! Cu ce s-a înecat copilul? Ce face acum?
- Veniți, veniți, nu mai respiră!!! Veniiiți, cu lapte s-a înecat!
În astfel de situații ți se face "pielea de gaină", stare în care ai vrea să te ridici de pe scaun să te duci să ajuți.
Într-o fractiune de secundă realizezi ce se întâmplă și incepi să îi explici, pe înțelesul apelantului ce are de făcut:
- Doamnă, puneți mâna sub copil, îl țineți întins pe mână, pe antebraț, cu fața în jos, paralel cu solul.
- Vă rooog, veniți repede!!!
- Doamnă, un echipaj SMURD a plecat deja spre dumneavoastră, vă rog mult să vă liniștiți să îl putem ajuta pe micuț. Dacă eu vă țin la telefon nu înseamnă că ambulanța nu a plecat. Faceți ce v-am spus.
Din fundal, o voce de bărbat, mult mai calmă:
- L-am pus!
- Perfect, bateți copilul pe spate, între omoplați, cu miscare de-a lungul corpului, până spre ceafa. Nu foarte tare!
În fundal, (iți dai seama că telefonul a fost pus pe functia "difuzor" deoarece îi auzi pe amândoi), se aude cum bărbatul face ce i-am spus. După aproximativ 5-10 secunde aud un plânset de copil. Vă amintiți de sentimentul descris mai devreme? Eh, acum este opusul, te încearcă un nod în gât, evident, de fericire, dar te aduni și continui să îi întrebi cum se simte micuțul. Panica pe mamă continua să apese, deși micuțul plângea cât îl țineau plămânii (lucru foarte bun)
- Veniți, vă rog, veniți, plânge foarte tare!!
- Doamna este un lucru foarte bun că plânge, pentru a putea plânge îi trebuie mult aer, lucru care ne dă de înțeles că el este ok la momentul actual. Repet: un echipaj este deja în drum spre dumneavoastră.
Te uiți pe monitorul în care vezi locația echipajului și vezi: "la caz"
- Doamnă, colegii mei au ajuns la dumneavoastră, mai departe se vor ocupa ei de cel mic. Vă mulțumesc că ați colaborat, vă doresc multa sănătate!
- Da, au ajuns acum, vă multumim foarte mult!
- Mulțumesc și eu, o seară buna!", a fost cazul povestit de operatorul 112 care a ajutat la salvarea vieţii copilului.
Dialogul a durat câteva minute, timp în care ambulanţa a ajuns la faţa locului pentru a investiga starea pacientului.
Prin acest demers, autorităţile doresc să îi facă pe apelanţi să înţeleagă importanţa unor întrebări sau afirmaţii venite din partea dispecerilor 112.