Fructul cultivat în România care nu și-a schimbat prețul în ultimii 20 de ani. Cât costă în piețele din țară: ”Producția este bună”
De Ilinca Lunca.
Publicat pe 17.10.2023 la 10:31
Actualizat pe 17.10.2023 la 10:31
Un fruct cultivat în România a rămas la același preț în ultimii 20 de ani. Chiar din inflația a crescut, iar prețurile au fost majorate semnificativ de atunci, acesta nu s-a scumpit deloc. Iată la ce preț se vinde în piețele din România și cum au reușit producătorii să îi mențină același preț.
- Un fruct a rămas la același preț în ultimii 20 de ani
- Cât de ieftin este în piețele din România
Prețurile au crescut alarmant în România, după ce inflația a pus stăpânire pe bugetul românilor. Atât produsele de import, cât și cele produse în România, au suferit majorări de preț, iar sumele la care se vând sunt amețitoare față de alți ani. Spre surprinderea tuturor, deși prețurile sunt mari în țara noastră, un fruct a reușit să nu se scumpească deloc.
Fructul cultivat în România care a rămas la același preț
Producătorii sunt mulțumiți de producția din fiecare an, astfel că au reușit să mențină kilogramul de mere de Voinești la același preț.
Așadar, acest fruct și-a menținut același preț de-a lungul anilor, indiferent decât de mult a crescut inflația. Merele de Voinești se vând atât în sat, cât și la piețele din orașele din România.
Însă, diferența de preț este uluitoare. Dacă oamenii din sat vând un kilogram de mere de Voinești la prețul de 2 lei, în piață, același produs costă chiar și 7 lei.
Agricultorii sunt mulțumiți de producția de mere din Voinești, însă din cauza ploilor puține au mărturisit că nu a mai fost la fel ca în alți ani. Chiar și așa, acest produs se menține la același preț.
Guvernul a anunțar scăderea prețurilor în august
Pentru a ajuta românii din punct de vedere financiar, Guvernul a anunțat că prețurile alimentelor de bază vor scădea. Astfel a fost emisă o ordonanță de urgență, prin care prețurile mai multor alimente au fost plafonate.
Ulterior, au anunțat că această listă ar putea să fie extinsă, astfel încât mai multe produse să beneficieze de un preț mai mic.