Încep lucrările la drumul expres care leagă nordul Europei de sudul Europei, în România. Este una dintre cele mai importante legături rutiere
Publicat pe 13.02.2024 la 15:51 Actualizat pe 13.02.2024 la 15:51
Încep lucrările la drumul expres care leagă nordul Europei de sudul Europei, în România. Este una dintre cele mai importante legături rutiere. Iată ce a transmis mnistrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre aceste lucrări!
- Încep lucrările la drumul expres în România, care leagă nordul Europei de sudul Europei
- Este o legătură rutieră importantă în țara noastră
Potrivit stiripesurse.ro, încep lucrările la drumul expres în România, care leagă nordul Europei de sudul Europei. Este o legătură rutieră importantă în țara noastră.
Încep lucrările la drumul expres în România, care leagă nordul Europei de sudul Europei
Una dintre cele mai semnificative legături rutiere din Europa urmează să fie construită în România. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că lucrările la drumul expres Arad-Oradea vor începe în curând. Această rută va conecta nordul Europei cu sudul, traversând teritoriul României.
În comparație cu alte țări, care au deja autostrăzi, țara noastră a întârziat în dezvoltarea infrastructurii rutiere. Ministrul Transporturilor a detaliat că această autostradă va conecta regiunile nordice și sudice ale Europei.
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime de 120 km
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime de 120,1 km și va fi configurat cu patru benzi de circulație. În plus, proiectul include și drumul de legătură către orașul Salonta din județul Bihor, cu o lungime de 5 km, drumul de legătură către Arad, cu o lungime de 3 km, și drumul de legătură către punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), cu o lungime de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km.
Lucrările vor fi împărțite în trei sectoare distincte: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, se ridică la aproximativ 10,7 miliarde de lei, inclusiv TVA.
Fondurile deja achitate de cele patru autorități partenere în acest proiect, respectiv Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad, urmează să fie recuperate din surse europene.