Istoria magistralei de metrou din Drumul Taberei. Când a început construcția
Publicat pe 15.09.2020 la 15:47 Actualizat pe 15.09.2020 la 15:47
Linia M5 din Drumul Taberei a fost inaugurata marti, 15 septembrie. Metroul oprește în 10 stații și parcurge 7 kilometri. Cati ani a durat constructia.
- Metroul din Drumul Taberei, deschis din 15 septembrie
- Cati ani a durat constructia metroului din Drumul Taberei
- Cate statii parcurge acesta
Totul a început în anul 2008, când licitațiile pentru metroul din Drumul Taberei au prins viață. Primele săpături în tunel au fost demarate în 2013, cu multe întreruperi din cauza lipsei de buget, a scurgerilor de apă sau a altor incidente.
Magistrala M5 s-a deschis parțial pe 15 septembrie 2020, odată cu darea în folosință a secțiunii Râul Doamnei – Eroilor.
Metroul din Drumul Taberei a fost proiectat timp de 12 ani, în condițiile în care în alte țări un tunel pe lungime mai mare este construit în mult mai puțin timp. In condițiile in care metroul din Drumul Taberei are doar 10 kilometri, o mică comparație poate fi făcută cu linia 1 și 2 a metroului din China, Jinhua, care au început în 2016 și se anunță a se încheia în anul 2020, cu o lungime de aproximativ 35 de kilometri. Un alt metrou construit în China în anul 2013 cu 51 de kilometri este estimat să fie dat în folosință tot în acest an.
În România, muncitorii nu par atât de eficienți. În Coasta de Fildeș, un metrou construit în 2017 cu 37 de kilometri și 13 stații, conceput în anul 2017 urmează să încheie lucrările în anul 2023. De altfel, construcția metroului din Quito, Ecuador, început în 2012, cu 15 stații, durează doar 8 ani. Construcția metroului din Thessalonik, Grecia durează mai mult, deține 18 stații și aproape 15 kilometri de tuneluri, pentru că a început în 2006 și este preconizat a fi dat în folosință în 2023.
Cea mai bătrână rețea de metrou este cea din Londra
Prima linie de metrou din Londra a fost dată în funcțiune în 1890 și a costat un milion de lire având o construcție rudimentară, cu muncitori care au săpat șanțurile, au montat toate șinele și au pus la final, ,,capac" tunelului. În următorii 2 ani a urmat construcția bulevardelor pentru a nu fi dărâmante clădirile. După prima construcție din Londra a urmat metroul din Budapesta în 1896, apoi în Chicago în 1897, în Paris în 1900 și Boston în 1901, iar în cele din urmă în Berlin în 1902.