Jaful secolului în Iaşi! Doi români au furat aproape jumătate de milion de euro din tezaurul băncii
Publicat pe 05.03.2019 la 12:36 Actualizat pe 05.03.2019 la 12:51
Doi angajaţi ai unei instituţii bancare din Iaşi au fost acuzaţi că au furat 450.000 de euro din tezaurul băncii. Cei doi au au reuşit să iasă din instituţie cu banii cash, păcălinu-şi şefii, dar şi paza. Totul a fost pus la punct înainte de către hoţi, ei au manipulat sistemul informatic al instituţiei şi ar fi modificat inclusiv etichetele de pe sacii cu bani.
Doi angajaţi ai unei instituţii bancare din Iaşi au fost acuzaţi că au furat 450.000 de euro din tezaurul băncii. Cei doi au au reuşit să iasă din instituţie cu banii cash, păcălinu-şi şefii, dar şi paza.
Totul a fost pus la punct înainte de către hoţi, ei au manipulat sistemul informatic al instituţiei şi ar fi modificat inclusiv etichetele de pe sacii cu bani.
Au fost prinşi când reprezentanţii băncii au vrut să alimenteze cu bani mai multe bancomate iar Suspecţii au fost reţinuţi, la finele săptămânii trecute, relatează ziaruldeiasi.ro.
Au ajuns la anchetatori acuzaţiile de delapidare în vara anului trecut, ca urmare a unei sesizări făcute chiar de instituţia bancară, după cum au confirrmat, ieri, reprezentanţii băncii. În plângere, banca invoca o lipsă din gestiune de 2 milioane de lei, anchetatorii începând la acel moment cercetarea doar asupra faptei.
Surse judiciare au explicat pentru presa locală că cei doi inculpaţi au fost gestionari în tezaurul băncii ieşene, loc în care manipulau sume foarte mari de bani. Bărbaţii sunt bănuiţi că, în perioada 2014 – 2017, în mai multe rânduri, ar fi sustras suma totală de 2 milioane de lei.
„Au ascuns lipsa acestei sume de bani prin înlocuirea etichetelor originale ale sacilor cu bani cu alte etichete ce indicau o valoare mai mare“, au explicat surse judiciare pentru „Ziarul de Iaşi“.
Niciun client nu a fost afectat de acest eveniment
Banca a transmis că trasmis că acest eveniment nu a afectat niciun client al băncii
„Cercetarea penală are într-adevăr la bază o sesizare formulată de bancă. În privinţa măsurilor luate, banca a remodelat respectivul flux de lucru, independent de frauda în speţă, ceea ce face imposibilă, în prezent, producerea unei situaţii similară celei prezentate organelor de cercetare penală. Precizam că fapta penală sesizată nu are nicio legatură cu relaţia client-bancă, şi că niciun client nu a fost afectat de acest eveniment“, a precizat Traian Traicu, şeful departamentului media din cadrul băncii.
A.S.