Lanțurile de magazine care vor renunța la încărcarea gratuită a mașinilor electrice. De când va fi taxat serviciul
De Oana Vacarusi.
Publicat pe 13.09.2022 la 12:48
Actualizat pe 13.09.2022 la 12:48
Lanțurile de magazine care vor renunța la încărcarea gratuită a mașinilor electrice. De când va fi taxat serviciul. Odată cu intrarea în vigoare a noilor măsuri, clienții vor trebui să plătească o sumă cuprinsă între 29 și 65 de cenți kW/h.
- Lanțurile de magazine care vor renunța la încărcarea gratuită a mașinilor electrice
- De când va fi taxat serviciul
Lanțurile de magazine Lidl și Kaufland au anunțat că renunță la încărcarea gratuită a mașinilor electrice ale clienților. Serviciul va fi taxat începând de astăzi.
Încărcarea mașinilor electrice, taxată de astăzi
Începând de astăzi, şoferii de maşini electrice care încărcau bateriile gratuit la Kaufland şi Lidl, vor fi taxați. Așadar, ce care în timp mergeau la cumpărături, aveau posibilitatea de a-și încărca gratuit mașinile electrice,nu vor mai putea face acest lucru gratuit.
Odată cu intrarea în vigoare a noilor măsuri, clienții vor trebui să plătească o sumă cuprinsă între 29 și 65 de cenți kW/h, după cum a informat Spiegel, scrie romaniatv.net. Anul trecut Kaufland a încercat să introducă un cupon pentru cei care cumpară din magazin, soluție irelevantă pentru că aceste stații au fost tot timpul ocupate de mașinile de ridesharing.
Lidl oferă, începând de astăzi încarcare cu 0.49 euro, sau 2.41 lei pentru fiecare kw încărcat, preț normal pentru luna septemberie 2022.
Șoferii cu mașini electrice ar putea să plătească facturi uriașe
Cea mai mare factură la energie electrică va ajunge la 5.500 lei pe lună, sau 1.100 euro pe lună, pentru cei care folosesc curent de la furnizorii de curent 100% ECO, care folosesc energie regenerabilă. Din punct de vedere al mașinilor, două mașini electrice care au și casa electrificată, costul poate să ajungă la 8.800 lei pe lună, pentru 800 kwh consumați.
Subvenţiile de stat pentru maşinile electrice urmează să se înjumătăţească la 4.500 de euro, începând cu 2023, în timp ce cumpărătorii de hibrizi plug-in, care primesc în prezent o plată de 6.750 de euro pentru acestea, nu vor mai fi sprijiniţi. Suma totală disponibilă va fi plafonată la 2,5 miliarde de euro, suficient pentru a acoperi bonusurile pentru doar 400.000 de maşini electrice, mai puţin de 1% din maşinile de pe drumurile germane.
Citește și: Ce costuri ai la o mașină electrică. În cât timp amortizezi investiția