Ministerul Transporturilor a semnat autorizația pentru linia de metrou 1 Mai - Tokyo. Când va fi gata magistrala 6 va asigură legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
Publicat pe 14.12.2023 la 12:15 Actualizat pe 14.12.2023 la 12:15
Vești bune pentru bucureșteni! Ministerul Transporturilor a semnat autorizația pentru linia de metrou 1 Mai - Tokyo. Iată când va fi gata magistrala 6 va asigură legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni!
- A fost semnată autorizația pentru linia de metrou 1 Mai - Tokyo
- Magistrala 6 va face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
În curusul zilei de miercuri, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a semnat autorizaţia de construire necesară pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la lotul 1.1, respectiv 1 Mai - Tokyo, din cadrul obiectivului ce va asigura legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin intermediul Magistralei 6 „1 Mai - Otopeni”.
A fost semnată autorizația pentru linia de metrou 1 Mai - Tokyo
Sunt vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea staţiilor (Obiectul 3 - Staţia Pajura, Obiectul 5 - Staţia Expoziţiei, Obiectul 7 - Staţia Montreal, Obiectul 9 - Staţia Gara Băneasa, Obiectul 11 - Staţia Aeroport Băneasa, Obiectul 13 - Staţia Tokyo), interstaţiilor (Obiectul 1 - Interstaţia 1 Mai - Pajura Linia 2, Obiectul 2 - Interstaţia 1 Mai - Pajura Linia 1, Obiectul 4 - Interstaţia Pajura - Expoziţiei, Obiectul 6 - Interstaţia Expoziţiei - Piaţa Montreal, Obiectul 8 - Interstaţia Piaţa Montreal - Gara Băneasa, Obiectul 10 - Interstaţia Gara Băneasa - Aeroport Băneasa, Obiectul 12 - Interstaţia Aeroport Băneasa - Tokyo) şi a tunelurilor, potrivit unui comunicat al MTI.
Mai mult decât atât, asocierea în participaţiune Alsim Alarko - Makyol, constructorul desemnat de Metrorex pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la secţiunea de sud a M6 va demara lucrările în şantier pe 15 decembrie 2023.
„Suntem pregătiţi să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo. Pentru început, prezenţa şantierului se va face simţită la suprafaţă, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimţit la minim de participanţii la trafic şi de cei din vecinătatea şantierului. După pregătirea terenului de lucru şi implementarea organizării de şantier, vor începe lucrările în subteran. TBM-urile vor începe excavările, de la staţia Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa.”, a afirmat Ertugrul Aydin, reprezentantul antreprenorului în cadrul Asocierii.
Cum va arăta magistrala M6
Totodată, această nouă magistrală din București, magistrala M6 de metrou, va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.
„Magistrala 6 este încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureştean, care va extinde reţeaua existentă de metrou operată de Metrorex, crescând gradul de mobilitate a populaţiei din zona metropolitană Bucureşti şi oraşul Otopeni şi care se va adăuga în portofoliul realizărilor companiei noastre. Este deopotrivă o conlucrare locală, regională şi internaţională, care va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, integrând fluxurile regionale de transport aerian, feroviar şi rutier şi realizând un pol principal de conexiune intermodală în Reţeaua transeuropeană de transport, contribuind la dezvoltarea mobilităţii sustenabile şi la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă”, a declarat Mariana Miclăuş, directorul general al Metrorex.
Ei bine, valoarea totală a contractului de finanţare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanţării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, precizează Metrorex.
Și asta nu este tot. În urma informațiilor emise, la staţia de la şoseaua de centură (Bruxelles), va fi construită o parcare de tip „Park & Rîde”, ce va deține aproximativ 500 de locuri, unde conducătorii auto îşi vor putea lăsa autoturismele pentru a-şi continuă călătoria cu metroul.
De cealaltă parte, la staţiile Pajura, Washington şi Paris vor fi construite parcări de tip „Kiss & Go” - folosite pentru staţionarea de scurtă durată, pentru a lăsa sau prelua călătorii de la metrou.