Numărul unic de urgență 112 face schimbări radicale în România. Ce anunț a făcut STS
De Ilinca Lunca.
Publicat pe 12.10.2022 la 17:48
Actualizat pe 12.10.2022 la 17:48
Sistemul prin care operează numărul unit de urgență 112 vine cu schimbări radicale în România. Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a făcut un anunț cu privire la modul în care va funcționa apelurile de urgență din partea oamenilor aflați în nevoie.
- Sistemul numărului unic de urgență 112 din România va fii modernizat
- STS a făcut un anunț important
STS a făcut un anunț care îi va bucura pe români. După ce au ajuns de multe ori în atenția publicului din cauza comunicării cu românii, care a lăsat de dorit și a dus la multe tragedii, sistemul de ugență se va moderniza radical. Operatorii au făcut anunțul în care au detaliat despre ce este vorba mai exact.
Sistemul numărului unic de urgență 112 se va moderniza în România
Operatorii numărului unic de urgență 112 al României au ajuns, de multe ori, în atenția publicului după ce au avut un comportament neadecvat față de oamenii care aveau nevoie de ajutor, fapt care a dus, de cele mai multe ori, la tragedii care puteau fi evitate. Așadar, STS a venit cu o nouă propunere de modernizare al acestui sistem.
În cadrul unui proiect, STS a venit cu ideea unei noi aplicații care să gestioneze apelurile de urgență. În acest sens, a început pregătirea operatorilor și dispecerilor în Centrele regionale de instruire ale Serviciului de Telecomunicații Speciale din mai multe orașe ale țării. Așadar, operatorii și dispecerii se vor pregăti în București, Piatra Neamț, Brașov și Timișoara. În aceste centre vor lucra cu noua aplicație informatică, care are scopul de a îmbunătăți serviciul de comunicații pentru apelurile de urgență din România.
Pentru un demers cât mai bun al lucrurilor, STS a transmis un comunicat prin care asigură că operatorii STS, dispecerii pentru Ambulanță, Pompieri, Poliție, SMURD, Salvamont și Jandarmerie iau parte la sesiuni de instruire, în cadrul cărora interacționează cu interfețele și funcționalitățile aplicației care urmează să fie lansată. Numărul persoanelor care participă la această instruire se ridică la 5.000.
Aplicația răspunde la cele mai înalte standarde tehnologice
Noua aplicație care urmează să gestioneze apelurile 112 din România respectă cele mai înalte standarde tehnologice și face parte din conceptul european Next Generation 112. Scopul implementării acestei aplicații este să eficientizeze apelurile de urgență, lucru care să le aducă beneficii persoanelor aflate la nevoie.