O bancă din România a șters peste 90.000 de euro din datoria unui client. Ce condiție a fost nevoit să îndeplinească consumatorul
Publicat pe 28.02.2023 la 17:08 Actualizat pe 28.02.2023 la 17:08
O bancă din România a acceptat să șteargă suma de 90.000 de euro, adică aproximativ 446.000 de lei, din datoria unui consumator. Clientul a cerut consilierea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Ce condiție a fost nevoit să îndeplinească acesta pentru a face acest lucru.
- O bancă din România a șters peste 90.000 de euro din datoria unui client
- Ce condiție a fost nevoit să îndeplinească consumatorul
O banca din țara noastră a fost de acord să șteargă suma de 90.000 de euro, adică aproximativ 446.000 de lei, din datoria pe care o avea un client. Însă, acesta a avut de îndeplinit o condiție, astfel vca lucrurile să fie puse în aplicare.
O bancă din România a șters peste 90.000 de euro din datoria unui client
Negocierile dintre cele două părți, și anume consumator şi banca, s-au rezolvat în doar 25 de zile, în decursul anul 2022. Timpul maxim de soluţionare a unei negocieri era de cel puțin 90 de zile. Timpul de așteptare ar putea crește, asta dacă negocierile sunt mai complicate.
În comparaţie cu anii 2019 şi 2020, în prezent se ajunge mult mai repede la o soluţie. Anul trecut, cele mai rapide înţelegeri au fost finalizate, în 2022, într-o singură zi, însă au existat și negocieri pe o durată de timp mai mare de 90 de zile.
Trebuie să știți că negocierile sunt gratuite pentru consumatori. Apoi, decizia la care se ajunge are puterea unei hotărâri în instanţă.
Ce condiție a fost nevoit să îndeplinească consumatorul
CSALB susține că o bancă a acceptat să şteargă 446.000 de lei din datoriile unui client, însă doar cu condiția ca ambii parteneri să achite suma de 800.000 de lei. Cea de-a două condiție a fost ca aceștia să încheie un credit contractat în 2007.
„Este un caz unic nu doar prin sumele implicate, ci şi prin efortul făcut de ambele părţi să ajungă la un compromis. Consumatorul a solicitat concilierea deoarece făcuse mai multe restructurări ale acestui împrumut şi nu reuşise să respecte termenele de rambursare. Practic, nu mai putea plăti ratele mari la care se angajase. Scenariul pe care l-a propus consumatorul era ca banca să reducă soldul de la 1,2 milioane de lei la 960 de mii de lei, iar datoria rămasă să fie achitată în următorii zece ani. Scenariul iniţial cu care venise banca în conciliere era să prelungească doar cu câteva luni termenul de plată şi să nu acorde niciun discount, ţinând cont că pentru acest împrumut începuseră deja procedurile de executare. De aici au început negocierile care au durat 165 de zile şi în care am purtat peste 10 runde de negocieri (...) Pot spune că în negociere am ajuns la mijloc: am obţinut un termen scurt de plată pentru cei 800 de mii de lei, aşa cum îşi dorea banca şi o reducere consistentă a soldului, de peste 400 de mii de lei, aşa cum îşi dorea consumatorul (...).”, a explicat Alina Radu, conciliator CSALB şi avocat.
CITEȘTE ȘI: Veste bună de la BCR pentru românii care vor să își cumpere casă. Se întâmplă din această săptămână